رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی مطرح کرد؛

پویایی برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدارس با مشارکت اولیای دانش‌آموزان‌

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه ظرفیت‌های صحیح و قانونی هیات امنا در اداره مدارس را باید مورد توجه و ارزیابی قرار داد، گفت مشارکت مردم در امور مدرسه و فرزندان خود، باعث تحرک و پویایی برنامه‌های آموزشی و تربیتی می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۱۵۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
پویایی برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدارس با مشارکت اولیای دانش‌آموزان‌

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش، احمد محمودزاده با اشاره به اینکه دولت مردمی و سیزدهم بر بستر مردمی‌سازی نظام تعلیم و تربیت توجه ویژه دارد‌، اظهار کرد: خوشبختانه در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ستاد تعلیم و تربیت بسیار تقویت شده و مسائل آموزشی و پرورشی در میزهای مختلف این ستاد مورد کار کارشناسی قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه باید در مسیر جریان‌سازی فرهنگی و تربیتی حرکت کنیم، گفت: منفعل بودن در مسائل و اتفاقات باعث می‌شود تا از کنش‌گری دور مانده و در سکون به سر ببریم که این مهمترین عامل در عدم موفقیت است.

محمودزاده استفاده از ظرفیت‌های صحیح و قانونی هیات امنا در اداره مدارس را مورد توجه و ارزیابی قرار داد و افزود: مشارکت مردم در امور مدرسه و فرزندان خود، باعث تحرک و پویایی برنامه‌های آموزشی و تربیتی می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان در مورد اهمیت بسیار ویژه معدل دوران تحصیل در کنکور سراسری، عنوان کرد: امروز در نظام تعلیم و تربیت کشور مرجعیت با کتاب درسی، معلم و کلاس درس است و دیگر تست‌زنی در کنکور محور موفقیت و پیروزی نیست.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی افزود: باید با انتخاب شاخص‌های درست و قابل اندازگیری برای استان‌ها، کارنامه وضعیت صادر شود و هر استان با توجه به کارنامه خود در جهت از بین بردن نواقص و پررنگ تر کردن نقاط قوت تلاش کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار