کیانوش عیاری:

«خانه پدری» بر اساس یک سوءتفاهم مسخره توقیف شد/15 سال است فیلمی از من اکران نشده است

خبرگزاری پانا: کیانوش عیاری کارگردان شناخته شده سینما با انتقاد از توقیف فیلم خانه پدری گفت: 15 سال است که فیلمی از من اکران نمی شود و فیلم خانه پدری در حالیکه 25 جشنواره در خواست حضورش را در جشنواره هایشان داده بودند اما فیلم «خانه پدری» بر اساس یک سوءتفاهم مسخره و بی‌مزه توقیف شد.

کد مطلب: ۱۴۱۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا؛ کیانوش عیاری با اشاره به این مطلب که از عدم اکران " خانه پدری" به شدت ناراحت است؛ گفت: متاسفانه 15 سال است که فیلمی از او اکران نشده است؛ فیلم «آن سوی آتش» را در سال ۶۵ ساختم که اکران بسیار محدودی داشت و بعد از آن سناریوهای بسیاری را نوشتم که جزو دغدغه‌هایم بود و هر کردام را که به مسئولان وقت ارشاد ارائه کردم، رد شد.

وی خاطرنشان کرد: سرانجام مجبور شدم به سراغ ساخت یک فیلم سفارشی بروم، هرچند به هیچ‌وجه از ساختن «یک روز باشکوه» ناراضی نیستم، ولی دلم می‌خواست دغدغه‌های خودم را دنبال کنم.

عیاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که ۱۵ سال است هیچ فیلمی از من اکران نشده، اظهار کرد: آخرین فیلمی که با کارگردانی من اکران شد فیلم «بودن یا نبودن» بود. هرچند به نظرم اکران «بیدار شو آرزو» کار درستی نبود چون با روان تماشاگر بازی می‌کرد. اما فیلم «خانه پدری» بر اساس یک سوءتفاهم مسخره و بی‌مزه توقیف شده و از حضور در ۲۵ جشنواره‌ای که خواهان حضور آن بودند محروم گشت.

وی تصریح کرد: برایم خیلی جالب است که بدانم مسئولانی که جلوی اکران این فیلم را گرفته‌اند، چگونه شب راحت می‌خوابند و چطور آب خنک از گلوی‌شان پایین می‌رود، آن هم در حالی‌که فیلمی را خوابانده‌اند که ۸۰۰ میلیون برای ساختش هزینه شده و یکسری آدم بر اساس دغدغه‌هایشان آن را ساخته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار