مدیرکل آموزش و پرورش البرز:

فعالیت‌های ورزشی نقش موثری در تسهیل فرایند یاددهی و یادگیری دانش‌آموزان دارد

کرج (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش البرز در حاشیه افتتاحیه پاراالمپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه گفت فعالیت‌های ورزشی، آموزشی، توانبخشی، فرهنگی و اخلاقی نقش موًثری در تسهیل فرایند یاددهی و یادگیری دانش‌آموزان استثنایی دارد و دستیابی به اهداف را برای آنان آسان‌تر می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۱۵۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های ورزشی نقش موثری در تسهیل فرایند یاددهی و یادگیری دانش‌آموزان دارد

آیین افتتاحیه پارالمپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای دانش آموزان با نیازهای ویژه با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز، معاون سازمان استثنایی کشور، رئیس تربیت بدنی و پرورشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و دیگر مسئولین استانی در مدرسه استثنایی مرجوی برگزار شد.

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در حاشیه افتتاحیه پاراالمپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای دانش آموزان با نیازهای ویژه استان البرز گفت: دانش آموزان با نیازهای ویژه، نیاز به تمرکز بیشتری برای حرکت و توانمندی‌های خود دارند و توجه به این نیازها می‌تواند در افزایش اعتماد به نفس، عزت نفس و کشف توانمندی‌های آنان موثر باشد.

وی افزود: با توجه به اهمیت ورزش و فعالیت‌های بدنی در حفظ شادابی و ایجاد روحیه نشاط و تندرستی در دانش‌آموزان به ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه، جشنواره‌ها و مسابقات مختلفی از جمله پارالمپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در همه مدارس استثنایی استان برگزار می‌شود تا برترین‌های این مسابقات به مرحله کشوری که در تابستان سال آینده برگزار می‌شود، اعزام شوند.

حجرگشت با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه و تحکیم مبانی اجتماعی و سلامت، اظهار کرد: تابستان امسال بیش از ۶۰ نفر از دانش آموز با نیاز ویژه، در مسابقات کشوری شرکت کردند، که حدود ۱۰ درصد این دانش آموزان، هم در بخش تیمی و هم در بخش انفرادی، حائز مقام‌های اول تا سوم کشوری شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: فعالیت‌های ورزشی، آموزشی، توانبخشی، فرهنگی و اخلاقی نقش موثری در تسهیل فرایند یاددهی و یادگیری دانش آموزان استثنایی دارد و دستیابی به اهداف را برای آنان آسان‌تر می‌کند.

قابل ذکر است پارالمپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در رشته‌های دو و میدانی، تنیس روی میز، بوچیا، گلبال، آمادگی جسمانی، فوتسال، شطرنج و گوی رانی برگزار می‌شود.

خبرنگار: الناز فخری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار