معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

پژوهشسراهای دانش‌آموزی، بسترهای مناسبی برای آموزش علوم جدید هستند

فعالیت ۶۹۱ پژوهشسرای دانش‌آموزی در کشور

تهران‌(پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت ۶۹۱ پژوهشسرای دانش‌آموزی در کشور، پژوهشسراهای دانش‌آموزی را بسترهای مناسبی برای آموزش علوم جدید دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۵۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
پژوهشسراهای دانش‌آموزی، بسترهای مناسبی برای آموزش علوم جدید هستند

بهنام آقاجانلو- ‌محمدمهدی کاظمی در دوره آموزشی معلمین شبکه جامع دانش‌آموزی در حوزه‌های زیست‌فناوری، نانوفناوری و کارآفرینی با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، ضمن محکومیت اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی و تسلیت شهادت مردم مظلوم غزه گفت: ایجاد بسترهای متنوع یادگیری، یک ضرورت مهم برای ارتقای کیفیت آموزش است که پژوهشسراهای دانش‌آموزی در همین راستا می‌توانند بسیار مهم و اثرگذار باشند.

وی افزود: پژوهشسراهای دانش‌آموزی، بسترهای مناسبی برای آموزش علوم جدید از جمله زیست‌فناوری، هوا و فضا، کارآفرینی و... و شناخت استعدادهای دانش‌آموزان هستند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به دوره آموزشی معلمین شبکه جامع دانش‌آموزی اظهار کرد: دوره فوق در راستای تفاهمنامه وزارت آموزش و پرورش و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار می‌شود که امیدواریم در آینده شاهد تحقق موارد دیگر آن و برگزاری دوره‌های هدفمند دیگر در راستای توانمندسازی معلمین به‌ویژه همکاران فعال در پژوهشسراهای دانش‌آموزی باشیم.

کاظمی گفت: موضوعاتی که در این دروه بررسی و ارائه می‌شود در دنیای امروز بسیار بااهمیت و کلیدی است و زمینه ایجاد قدرت برای کشور را فراهم می‌کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کشف استعدادها در پژوهشسراهای دانش‌آموزی تصریح کرد: دانشمندان آینده در علوم جدید قطعا از میان دانش‌آموزان امروز خواهند بود و باید این استعدادها در پژوهشسراها کشف و زمینه بروز و ظهور آن‌ها فراهم شود.

وی با اشاره به کسب شایستگی‌ها در دوره متوسطه گفت: در کنار کسب شایستگی‌های فنی در دنیای امروز، ضرورت کسب شایستگی‌های غیرفنی مانند اخلاق حرفه‌ای، کارآفرینی و... اهمیتی دوچندان داشته و باید این دست از شایستگی‌ها در بستر پژوهشسراها به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

کاظمی افزود: در حال حاضر ۶۹۱ پژوهشسرای دانش‌آموزی در کشور مشغول به فعالیت است و برنامه‌ریزی برای تاسیس پژوهشسراهای جدید با اولویت مناطق کمتربرخوردار انجام گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار