استاد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران:

بزرگترین تصمیم اقتصادی ۹۴ درصد جامعه، خرید و فروش ملک است

تهران (پانا) - استاد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران اظهار کرد در کشورهای دنیا و به ویژه ایران بزرگترین تصمیم اقتصادی ۹۴ درصد جامعه، خرید و فروش ملک است، از این رو در صنعت ساختمان داستان و روایت‌گری اهمیت مضاعفی دارد.

کد مطلب: ۱۴۱۴۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین تصمیم اقتصادی ۹۴ درصد جامعه، خرید و فروش ملک است

نظری گفت: نوع نگاه در ارتباط با اشیا اهمیت دارد، از این رو ساختمان صرفا پناهگاه نیست بلکه ساختمان جایی است که قرار است تلاطم‌های زندگی را بگیرد، ذخیره انرژی و غیره باشد که سازندگان باید عمق نگاه در این زمینه را گسترش دهند.

وی تصریح کرد: ارزش، ویژگی‌های پذیرفته شده بین ذی‌نفعان است، از این‌رو در مورد ساختمان باید اجزا در مورد ارزش‌های مشترک به تفاهم برسند؛ چراکه ساختمان تبلور فیزیکی اندیشه سازندگان است.

مشاور و مدیر ارشد حوزه کسب و کار در مورد نوع روایت‌گری هر پروژه گفت: برای برآورد نتیجه توصیه می‌کنیم به چند پرسش پاسخ دهند؛ اینکه من چرا هستم و اگر نباشم چه می‌شود؛اگر پاسخ به این پرسش‌ها در حوزه صنعت ساختمان بر مبنای رویکرد تجاری باشد هر چند بد نیست، اما منجر به ماندگاری نمی‌شود.

نظری خاطرنشان کرد: اگر پاسخ به سوال دوم این پاشد که من هستم تا اتفاقی رقم بخورد، در حوزه ساختمان به سه قسمت قبل، حین و بعد اقدام تقسیم می‌شود و آنچه یک برند را ماندگار می‌کند توجه و دقت نظر در همه این مراحل است.

وی در مورد نمونه داستان یک پروژه گفت: عظیم‌ترین پروژه داستان‌محور بازار بزرگ ایران مال است که راوی داستان‌های مختلف است و برای ۱۰ دهک اقتصادی کشور تعریف شده است.

نظری تصریح کرد: حقیقت همراه با احساس، داستان را به وجود می‌آورد و برای ماندگاری باید به قصه نزدیک شد، به همین سبب اخبار ماندگار نیست. در این راستا ۶۷ درصد قرآن قصه است چون قرار است ماندگار باشد.

وی ادامه داد: در هر سمت و مسئولیتی اگر قرار بر ماندگاری پیام، اقدام و برند باشد باید قصه‌ای را روایت کند، در کشورهای دنیا و به ویژه ایران بزرگترین تصمیم اقتصادی ۹۴ درصد جامعه، خرید و فروش ملک است، از این رو در صنعت ساختمان داستان و روایت‌گری اهمیت مضاعفی دارد.

مشاور و مدیر ارشد حوزه کسب و کار عنوان کرد: اگر سخت‌افزاری نگاه کنیم، داستان متفاوت می‌شود؛ همانطور که روحیات انسان‌ها متفاوت است، آنچه که ساختمان‌ها روایت می‌کنند به بطن آنها و اندیشه سازندگان برمی گردد.

سابقه ایران در ایجاد سیستم فاضلاب در طول تاریخ

در ادامه این پنل علی حفیظی با اشاره به سابقه ایران در ایجاد سیستم فاضلاب در طول تاریخ اظهار داشت: طی مطالعات صورت گرفته و مذاکره با متخصصان و کارشناسان بسیار مشخص شد که قدیمی‌ترین سیستم‌های فاضلاب مربوط به ایران باستان بوده در کاخ آپادانا و چغازنبیل، بنای مربوط به عیلامیان بوده است.

وی افزود: با توجه به سیر تاریخی ایران در اجرای سیستم فاضلاب بر آن شدیم با اجرای طرحی جدید، ضمن بکارگیری خلاقیت در نمایشگاه امسال راوی تاریخی چند هزار ساله باشیم.

مدیر بازاریابی پلی‌ران تصریح کرد: پلی‌ران حاصل تلاش ۵۰ سال کار و تلاش است که با بهره‌وری از آن تاریخ و شناسایی نیاز بازار و بکارگیری از تمام پتانسیل و ظرفیت‌های خود مطابق با شرایط روز بازار، مسیری موفق را صنعت تاسیسات دنیا طی کند.

حفیظی سپس با اشاره به ضرورت همکاری با شرکت‌های رقیب گفت: زمانی که تکنولوژی جدید وارد بازار می شود تا قبل از رسیدن به نقطه اوج، همه رقبا با یکدیگر همکاری دارند اما زمانی که شیب صعودی محصول افزایش پیدا می‌کند، برخی شرکت‌ها ممکن است صرفاً ابعاد درآمدی را ببینید که به دلیل عدم آسیب شناسی، سبب صدمه به دیگر شرکت‌های با سابقه بیشتر می‌شود و در واقع به بازار هم ضربه وارد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار