حجت‌الاسلام عالی:

محو اسرائیل، امنیت نسبی در منطقه و زمینه ظهور را فراهم می‌کند

تهران (پانا) - حجت‌الاسلام مسعود عالی با بیان اینکه آماده‌سازی زمینه ظهور امام زمان(عج) به 2 شکل فردی و اجتماعی است، گفت زمینه‌سازی فردی لازم است اما کافی نیست و آمادگی‌ها برای ظهور باید در سطح اجتماعی و کلان باشد و افکار عمومی جهان، آماده ظهور شود.

کد مطلب: ۱۴۱۴۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
محو اسرائیل، امنیت نسبی در منطقه و زمینه ظهور را فراهم می‌کند

حجت‌الاسلام عالی در مراسم دعای ندبه که به‌مناسبت سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در جوار مزار شهدای دانش‌آموز گمنام در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: عظمت کسانی مثل حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، حضرت زینب(س)، حضرت عباس(ع) و حضرت مسلم(ع) این است که ماموریت و رسالت امام زمان خود را شناختند و در راستای رسالت امام زمان خود، خدمت کردند و به امام زمان‌شان کمک کردند.

وی با بیان اینکه ماموریت و رسالت اهل بیت(ع) به تناسب شرایط و زمان، متفاوت بوده است، خاطرنشان کرد: ارزش یک مومن به این است که بداند امام زمانش چه نیاز دارد و در این مسیر به امام زمان خود کمک کند. حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) امامزاده بوده و با ۴ واسطه، فرزند امام حسن(ع) است اما علاوه بر امامزاده بودن، عالم و دانشمند و بسیار باتقوا بود و مهمترین فضیلتش این بود که در خدمت امام زمان خود بود، پای کار بود، امامش را شناخته و باری از دوش او برمی‌دارد.

حجت‌الاسلام عالی با بیان اینکه رسالت امامان رضا، جواد، هادی و عسکری(ع)، هجرت برای گسترش جغرافیایی شیعه بود، افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز در این رسالت به امام زمان خود کمک کرد و نایب خاص امام هادی(ع) بود و این نکته اساسی است که بدانیم امام زمان(عج) از ما چه می‌خواهد.

این استاد با بیان اینکه بعضی‌ها فکر می‌کنند الان که امام زمان(عج) در غبیت است، کاری ندارد و کارش در حد همین دستگیری‌های جزئی است، گفت: اگر کسی اینطور گمان کرده باشد، هنوز معرفت به حضرت ندارد و طبیعتا نمی‌تواند او را کمک کند. مهمترین ماموریت و رسالت امام زمان(عج)، زمینه‌سازی ظهورش است و در این راستا هر کاری از دستمان برآید انجام می‌دهیم و باید امام را کمک کنیم.

وی با بیان اینکه آماده‌سازی زمینه ظهور 2 جور است، اظهار کرد: یکی این است که خود فرد، زمینه‌سازی و آمادگی برای ظهور داشته باشد که این آمادگی فردی، لازم است اما کافی نیست و آمادگی اجتماعی و کلان هم باید وجود داشته باشد. حضرت امام زمان(عج) بر فرد، حکومت نمی‌کند بلکه به جامعه و در سطح کلان حکومت می‌کند لذا آمادگی‌ها باید در سطح اجتماعی و کلان باشد.

حجت‌الاسلام عالی با اشاره به اینکه در روایت‌های مکرر آمده که ایرانیان، زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) هستند، خاطرنشان کرد: برای این پرچم بیش از ۴۰ سال است که حدود ۲۳۰ هزار شهید تقدیم شده و جلودار این نهضت، امام خمینی(ره) بود که بعد از معصومین(ع) شخصیت بی‌نظیری بود و بعدش هم خلف صالح ایشان یعنی رهبر معظم انقلاب هستند و امیدواریم پرچمی که امام باقر(ع) می‌فرمایند از ایران بلند می‌شود، همین پرچم باشد.

وی با بیان اینکه ایرانیان زمینه‌ساز ظهور که زمینه کلان و جهانی ظهور را فراهم می‌کنند 2 کار را باید انجام دهند، افزود: یک، ایجاد قدرت برای امام زمان(عج) است. وقتی امام زمان(عج) بیاید، معجزه و امدادهای غیبی وجود دارد اما روال کار امام زمان(عج) با معجزه نیست و احتیاج به قدرت و امکانات دارد. همانطور که امت برای هدایت به امام نیاز دارد، امام هم برای قدرت به کمک امت نیاز دارد.

حجت‌الاسلام عالی ادامه داد: اگر امت، امام را کمک نکنند، جای امام یا مانند حضرت علی(ع) در نخلستان است یا مانند امامان دیگر زندان یا مانند امام حسین(ع) در قتلگاه و سرش بالای نی است.

استاد عالی با بیان اینکه این قدرت تا حد زیادی بحمدلله با وجود همه سختی‌ها برای امام زمان(عج) فراهم شده است، گفت: الان ایران، یکی از قدرت‌های منطقه و یک طرف موازنه قدرت در جهان است. روزی واردات سیم‌خاردار به ایران را تحریم کرده بودند اما امروز جلوی صدور امکانات و تجهیزات ما را می‌گیرند و این نشانه قدرت جمهوری اسلامی ایران است و نفوذ انقلاب از آفریقا تا آمریکا رفته است و این ایجاد قدرت برای امام زمان(عج) است.

وی با بیان اینکه دومین کاری که باید انجام شود، امنیت است، خاطرنشان کرد: یک امنیت نسبی هم باید باشد تا امام زمان(عج) تشریف بیاورند. امام زمان(عج) از شهادت نمی‌ترسند بلکه ترس از به هدر رفتن خون است. چرا که جان را وقتی باید داد که به دین‌، مفید باشد و برای برقراری دین باشد. همانطور که حفظ جان امام زمان(عج) برای همه واجب است برای خود ایشان هم واجب است.

وی، امام زمان(عج) را بقیه‌الله و آخرین ذخیره خداوند دانست و اظهار کرد: از طرفی امام زمان(عج) داعیه عدالت جهانی دارد. امامان قبلی داعیه جهانی نداشتند و از این جهت هست که امام زمان(عج) وقتی تشریف می‌آورند که امنیت نسبی برقرار باشد.

حجت‌الاسلام عالی با بیان اینکه امام زمان(عج) از منطقه خاورمیانه ظهور می‌کنند و این منطقه باید امنیت داشته باشد، افزود: امام راحل که مساله فلسطین و قدس و محو اسرائیل را مطرح می‌کردند، راهبردی برای منشا ظهور است. چرا که از ۷۵ سال پیش تا الان هر کجا جنگ، درگیری و ناامنی بوده، پای صهیونیستی‌ها در کار بوده و این‌ها منشا ناامنی در منطقه هستند.

وی با بیان اینکه صهیونیستی‌ها از جهت اعتقادی هم کار خود را توجیه می‌کنند، ادامه داد: یهودی‌ها که در قرآن نیز آمده فقط خود را نژاد برتر می‌دانند و بقیه انسان‌ها را حیوان می‌دانند که یا باید در خدمت آن‌ها باشند یا باید از بین بروند. لذا کشتارهایی که انجا ‌می‌دهند، دل هر کسی را می لرزاند اما رحم در وجود آن‌ها نیست.

حجت‌الاسلام عالی تصریح کرد: اگر غده سرطانی اسرائیل محو شود، امنیت نسبی در منطقه فراهم می‌شود و ‌امیدوارم قضایایی که در غزه اتفاق افتاده، مقدمه‌ای برای امنیت منطقه باشد که یکی از شرایط ظهور امام زمان(عج) است.

وی گفت: کاری که الان از دست ما برمی‌آید این است که اول؛ واقعا استغاثه و دعا کنیم. دوم؛ شرکت در تجمعات اعتراضی که نوعی مطالبه‌گری است و افکار عمومی جهانی را شکل می‌دهد و سوم؛ کسانی که می‌توانند در فضای مجازی، فضاسازی کنند چرا که تا افکار عمومی جهانی آماده نباشد، نمی‌توان کار دیگری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار