ثبت ۶۵۵ هزار فرصت شغلی در سامانه رصد اشتغال

تهران(پانا)- براساس آخرین گزارش سامانه رصد اشتغال در هفت‌ماهه امسال ۶۵۵ هزار فرصت شغلی از سوی دستگاه‌های اجرایی به ثبت رسیده است.

کد مطلب: ۱۴۱۴۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ثبت ۶۵۵ هزار فرصت شغلی در سامانه رصد اشتغال

به گزارش ایسنا، سامانه ملی رصد اشتغال سامانه‌ای با هدف کسب اطلاعات دقیق از ورودی و خروجی‌های بازار کار و میزان اشتغال ایجادی است که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شده است.

این سامانه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه اشتغال را رصد کرده و از طریق آن آمار بیکاران و شاغلان و فرصت‌های شغلی موجود را شناسایی و استخراج می کند.

سامانه ملی رصد اشتغال از جمله راهکارها برای ساماندهی اشتغال به شمار می‌رود و افراد جویای کار می‌توانند با ثبت نام در آن درخواست خود را برای دریافت شغل مناسب اعلام کنند.

بر اساس اعلام سید صولت مرتضوی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - طی هفت ماهه سال جاری ۶۵۵ هزار فرصت شغلی از سوی دستگاه‌های اجرایی در این سامانه به ثبت رسیده است.

آن‌طور که وی گفته این آمار در سامانه با حد و رسم، نام و نام خانوادگی و کد ملی ثبت شده که رکورد جدیدی در تاریخ اشتغال کشور است و در ۱۹ سال گذشته این رکورد در تابستان امسال بی‌سابقه بوده است.

پیش از این محمود کریمی بیرانوند - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار - درصد پیشرفت طرح ایجاد اشتغال در کشور را ۴۷ درصد ذکر کرده و درباره آمار شش ماهه با اشتغال در سامانه گفته بود: بر اساس آمار سامانه رصد اشتغال، ۵۰۵ هزار و ۷۳۲ فرصت شغلی جدید توسط همه دستگاه‌های ایجاد اشتغال در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

به گفته وی سامانه رصد اشتغال، تنها مرجع اعلام آمار در وزارت کار است و اشتغال ایجاد شده در این سامانه بر اساس کد ملی افراد است و امکان تکرار وجود ندارد به نحوی که مشخصات هر کد ملی بر اساس هویت شغلی و منطقه جغرافیایی در سامانه رصد ثبت شده و از سه طریق پیامک، تماس تلفنی و حضوری مورد نظارت قرار می‌گیرد.

هدف‌گذاری اشتغال وزارت کار برای امسال ایجاد یک میلیون فرصت شغلی جدید است که در حال حاضر میزان تحقق به حدود ۵۰ درصد رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال ایجاد یک میلیون فرصت شغلی محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار