عباس‌زاده در گفت‌و‌گو با پانا:

کشوری در منطقه به اقتدار نظامی ایران نخواهد رسید

جمهوری اسلامی ایران، یک سنگر امنیت در منطقه است

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، جمهوری اسلامی ایران را یاری‌بخش امنیت کشورهای همسایه دانست و گفت کشورهای همسایه به منظور تقویت اقتدار خود به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران نیاز دارند و به همین منظور روابط دفاعی و‌ امنیتی ما با همسایگان در حال افزایش است.

کد مطلب: ۱۴۱۳۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
کشوری در منطقه به اقتدار نظامی ایران نخواهد رسید

محمود عباس‌زاده مشکینی ضمن اشاره به سفر وزیر دفاع به تاجیکستان گفت: «جمهوری اسلامی ایران یک سنگر امنیت در منطقه است و از لحاظ صنعت‌دفاعی از مرزهای پیشرفته بهره می‌برد و طبیعتا این سفر منجر به تقویت امنیت کشور خواهد ‌شد.»

وی ادامه داد: «در حال حاضر ما به بیش از ۴۰کشور دنیا سلاح‌های متعارف پیشرفته صادر می‌کنیم. به همین منظور طبیعی است که با اکثر کشور‌های‌ منطقه روابط تنگاتنگ داشته باشیم؛ سعی داریم تا موانع ارتباط با کشورهای همسایه را برطرف سازیم. حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در منطقه، یاری‌بخش امنیت کشورهای همسایه در منطقه است.»

وی با اشاره به اینکه ایران و تاجیکستان دارای فرهنگ و علایق مشترک هستند، افزود: «این سفر و ارتباط دوجانبه میان ایران و تاجیکستان به منظور رفع نیاز‌های دو طرف شکل گرفته‌ است. اینگونه ارتباطات زمینه‌بخش گسترش سایر ارتباطات میان دو کشور است. کشورهای همسایه نیز علاقه‌مند به بهره‌مندی از ظرفیت‌های سخت‌افزاری جمهوری اسلامی ایران هستند.»

استراتژی دولت سیزدهم برقراری ارتباط با همه کشورهای همسایه است

عباس‌زاده بیان کرد: «جمهوری اسلامی ایران به دلیل شرایط ژئوپلیتیکی و وقوع انقلاب اسلامی در سال ۵۷ و همچنین تحمیل جنگ ۸ساله، تبدیل با کشوری مقتدر و سرسخت شده است. بر همین اساس شاید در منطقه از لحاظ دفاعی و اقتدار نظامی به جایگاه جمهوری اسلامی ایران نخواهد رسید. کشورهای همسایه نیز به منظور تقویت اقتدار خود به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران نیاز دارند؛ به همین منظور روابط دفاعی و‌ امنیتی ما با همسایگان در حال افزایش است.»

وی‌ یکی از دلایل ترویج ارتباطات دفاعی میان کشورهای همسایه و ایران را نیاز کشورهای همسایه دانست و بیان کرد: «استراتژی دولت سیزدهم برقراری ارتباط با همه کشورهای همسایه است. در حال حاضر پیشران این همکاری‌ها و گسترش ارتباطات بیشتر تعاملات دفاعی است؛ انتظار می‌رود که پیشران این ارتباطات مسائل اقتصادی باشد و بتوانیم تمام حوزه‌ها را به صورت هماهنگ و متوازن پیش‌ ببریم و امید است تا دولت سیزدهم تلاش خود را بر این موضوع متمرکز کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار