سینما فرهنگ خانه جشنواره می‌شود

سینماهای کل کشور صاحب تبلیغات می‌شوند/ از لوگوی جدید موسسه سینما شهر رونمایی شد

تهران (پانا) - هاشم میرزاخانی با اشاره به اینکه از ساخت سینما فرهنگ نزدیک به ۶۰ سال می گذرد عنوان کرد با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است سینما فرهنگ تبدیل به خانه جشنواره شود و به یک پردیس سینمایی مناسب برای برگزاری جشنواره‌های مختلف تبدیل شود.

کد مطلب: ۱۴۱۳۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
سینما فرهنگ خانه جشنواره می‌شود

نشست خبری هاشم میرزا خانی مدیرعامل موسسه سینما شهر به مناسبت افتتاحیه زیرساخت‌های نوین سینمای ایران صبح دوشنبه ۲۴ مهرماه در محل این موسسه برگزار شد.

در ابتدای این نشست میرزا خانی ضمن ابراز تأسف از اتفاقات ناگواری که هفته اخیر یعنی درگذشت آتیلا پسیانی، داریوش مهرجویی و همسرش افتاد، گفت: اتفاقات غزه و فلسطین نیز از دیگر اتفاقات ناگوار این هفته بود که امیدوارم رژیم غاصب صهیونیستی به سزای اعمالش برسد.

رونمایی از لوگو موسسه سینما شهر

وی در ادامه بیان کرد: آرم موسسه قریب به بیست سال پیش طراحی‌شده بود و دیگر بازندگی روزمره هماهنگی‌ نداشت لذا از هنرمند ارجمند محمد روح‌الامین درخواست کردیم با نیم‌نگاهی به آرم قبلی، آرم جدید را بازنگری کند. میرزا خانی و خبرنگار صداوسیما از این لوگو رونمایی کردند.

میرزا خانی پس از رونمایی لوگوی موسسه گفت: مجموعه سینما شهر از داشتن سایت بی‌بهره بود و تلاش همکارانم باعث شد تا این اتفاق مهم رقم بخورد که در چند مدل طراحی‌شده است. بحث ماهیت سینماها مهمترین بخش موسسه است که علاوه بر اطلاعات سینماها، اطلاعات فنی سینماهای شهرها در آن درج‌شده است همچنین ۵۰ آمفی‌تئاتر در استان‌ها شناسایی شدند تا بازسازی شوند. سعی کردیم موسسه سینما شهر از حالت ستادی به‌صف دربیاید لذا مدیریت توسعه و پشتیبانی فنی را راه‌اندازی کردیم و با استقرار دوستان، توانستیم آغاز به کارکنیم تا نسبت به تجهیز سالن‌های سینما اقدام کنند.

وی عنوان کرد: کتاب «ره‌توشه» ماحصل ۲۲ ماه فعالیت در دولت سیزدهم است که یازده فعالیت را شامل می‌شود که از بحث بازسازی تا حمایت از سامانه فروش و اکران سینما را در برمی‌گیرد.

اتصال حدود ۱۳۰ سینما به شبکه نوین ارتباطات سینمای ایران

مدیرعامل موسسه سینما شهر تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد توانستیم در این یازده بند ورود کنیم که شبکه نوین ارتباطات سینمای ایران را شامل می‌شود. این شبکه توسط تجهیزات داده در قالب اینترانت آغاز به کارکرده است و حدود ۱۳۰ سینما در کشور به آن متصل شده‌اند. همراهی همراه اول و مبین نت به‌سرعت دادن کار کمک کرد و بیش از ۷۵ درصد سینماها را با این زیرساخت تجهیز کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: در کشور تعداد کمی سرور داریم که برای اکران فیلم‌ها به کار می‌آیند. سینماداران دغدغه‌هایی در این حوزه داشتند تا بتوانند به رقابت بپردازند و امیدواریم بتوانیم سرور داخلی را راه‌اندازی کنیم، چراکه قیمت این محصول بی مهاباد بالا می‌رود و امیدواریم به خودکفایی برسیم.

میرزا خانی درباره سینما کارت عنوان کرد: در شورای عالی سینما مصوب شد تا ۱۰ میلیون پرسنل دولت، کارمندان و مردمی که جامعه هدف خاموش سینمای ایران هستند، پوشش داده شوند و از مزایای سینما کارت بهره ببرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: ارائه تجهیزات روز سینما و خرید تجهیزات از طریق شرکت‌های اندکی صورت می‌گیرد و تحریم‌ها نیز بر این موضوع تأثیرگذار است، لذا بخش دیگری که در اطلس ره‌توشه داریم این بحث است که باید مورد توجه قرار گیرد.

برای بالا بردن سهم نمایش گیشه‌های سیار در مراکز پرتردد راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل موسسه سینما شهر در ادامه درباره راه‌اندازی گیشه بلیت سیار توضیح داد: در این گیشه امکان تبلیغات تجاری و خرید مستقیم بلیت سینما را داریم. کلیه سانس‌های سینماهای کشور در این سامانه گنجانده‌شده‌اند و برای دیدن فیلم مراجعه شود. از پتانسیل گیشه سیار در مراکز پرتردد و همچنین پخش تبلیغات می‌توانیم استفاده کنیم. تلاش داریم این گیشه سیار درجاهای مختلف به‌ویژه در ورودی مال‌های بزرگ قرار بگیرد تا سهم نمایش فیلم‌ها را توسعه بخشید.

وی در مورد سامانه تسنیم فروش سینمای ایران نیز بیان کرد: الان شرایط متفاوت شده است که این موضوع به صورت ابلاغیه به موسسه داده شد تا این موضوع را مرتفع کند. بیش از هشت ماه است درگیر هستیم و توانستیم نمونه این مورد را اجرا کنیم. این مسأله یکی از دغدغه‌های جدی را مرتفع می‌کند و چرخه تولید ‌و اکران را سریعتر می‌کند.

همه سینماها صاحب تبلیغات گسترده می‌شوند

میرزا خانی همچنین درباره تقبل هزینه‌های لابراتوارهای سینمایی برای فیلمسازان نیز توضیحاتی ارائه کرد و درباره راه‌اندازی شبکه تبلیغات در سینماها گفت: گرفتن تیزر تنها در چندین سینما اتفاق می‌افتد اما موسسه سینما شهر وارد مذاکره با برندها می‌شود و امکان تبلیغات را در کلیه سینماهای کشور فراهم می‌کند و برندها نیز خیلی از این موضوع اقبال داشتند. با این مدل، سینماها صاحب تبلیغات می‌شود.

آیین‌نامه این موضوع آماده‌شده است و به محض اینکه شناسا زیر بار رود، این امکان پدید خواهد آمد و بالای پنج برابر درآمد سینما را افزایش خواهد داد. مطمئنا با این درآمد می‌توانند هزینه‌های روزمره خودشان را تامین کنند.

وی به ارائه آمار از فروش سینماها و مقایسه فروش سال‌های قبل پرداخت و تاکید کرد: بر اساس این جدول و آمارها، عمدتا بالای ۸۰ درصد فیلم‌ها زیان ده هستند و همین موضوع روی فروش سینماها تأثیرگذار است.

وی در پایان درباره سینما فرهنگ و اینکه قرار است خانه جشنواره باشد گفت:« از ساخت سینما فرهنگ نزدیک به ۶۰ سال می گذرد، با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است سینما فرهنگ تبدیل به خانه جشنواره شود و به یک پردیس سینمایی برای برگزاری جشنواره‌های مختلف تبدیل شود.

خبرنگار دانش آموز پانا:‌ فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار