وزیر آموزش و پرورش:

باید با مدرسه، قوی‌شدن را آغاز کرد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد برای نقش‌آفرینی در نظم نوین جهانی باید مدرسه و نسلی که گام دوم انقلاب را برمی‌دارند قوی شوند، نسلی که در مدرسه است.

کد مطلب: ۱۴۱۲۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
باید با مدرسه، قوی‌شدن را آغاز کرد

رضا‌مراد صحرایی در نشست با دانش‌آموزان استان فارس از میزبانی مسابقات دانش‌آموزی ورزشی آسیا توسط شیراز و راه‌اندازی مسابقات ملی اجرای دانش‌آموزی خبر داد و گفت: شیراز ظرفیت رهگذر علم و فناوری شدن در منطقه و جهان را دارد و در عمل این را نشان داده است و ما نیز از آن استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جهان حقیقی و مجازی با یکدیگر متفاوت است و با توجه به گسترش فضای مجازی، امروزه جهان به سمت متفاوتی در حال حرکت است گفت: شکل و نوع مهر، محبت و گفت‌وگو در جهان مجازی و حقیقی با یکدیگر تفاوت‌های اساسی دارد.

در ادامه وزیر آموزش و پرورش از واگذاری کانون ملی ادبی جمهوری اسلامی ایران به اداره‌کل آموزش و پرورش استان فارس خبر داد و گفت: حافظ‌خوانی و سعدی‌خوانی را در دنیا گسترش دهید.

صحرایی افزود: در جهان حقیقی جنگ‌ها در زمین و دریاست در حالیکه در جهان مجازی جنگ در مغز انسان‌هاست. در جهان مجازی برنده واقعی کسی است که بصیرت دارد و در دیده‌ها می‌اندیشد و هر مطلبی را باور نمی‌کند.

وی با بیان اینکه پیام جهان مجازی در جنگ شناختی تعقل نکردن است و در این راه از بمباران انتقادی نیز استفاده می‌کنند گفت: تجربه نشان داده، اگر چند بار جمله‌ای به کسی گفته شود به طور خودکار سازگارهای ذهنی او چه بخواهد و چه نخواهد با آن‌چه شنیده هماهنگ می‌شود.

وی اظهار کرد: خلاء شناختی امروز ناشی از این است که فعالیت نسل جدید بیشتر در دنیای مجازی است، در حالیکه فعالیت والدین بیشتر در دنیای حقیقی است.

وزیر آموزش و پرورش مجازی را ضد حقیتی که در نبرد شناختی از آن استفاده می‌شود عنوان کرد و افزود: هیچ‌کس بهتر از شما دانش‌آموزان توانایی برملاء کردن جنگ مجازی را ندارید.

صحرایی با بیان اینکه در جنگ مجازی امروز به عدم همراهی با همنوعان خود و غمگین نشدن در برابر غم دیگران دعوت شده‌ایم گفت: در این جنگ، به ندیدن حقیقت و فرار از واقعیت دعوت شده‌ایم. امروز میدان نبرد مرزها نیست و مرزبانان چنان قدرتمند شدند که کسی در ذهن خود تصور تجاوز به ایران را ندارد بنابراین دشمن جنگ را از مرزها به مغز‌ها آورد.

وی با بیان اینکه هر جا از مدرسه غفلت کردیم ضرر کردیم و هرجا به مدرسه توجه کردیم سود کردیم عنوان کرد: در نظم نوین جهانی اگر می‌خواهیم نقش‌آفرینی کنیم باید مدرسه و نسلی که گام دوم انقلاب را برمی‌دارند قوی کنیم، نسلی که در مدرسه است. اگر فرهنگ، جامعه، سیاست و اقتصاد قوی می‌خواهیم باید با مدرسه، قوی‌شدن را آغاز کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعلیم و تربیت بازیگران زیادی دارد و آموزش و پرورش تنها متولی تعلیم و تربیت نیست گفت: اگر نهادها با یکدیگر مشارکت کنند، نیرو و توان آن‌ها چند برابر می‌شود.

وی با بیان اینکه مدارس پیش از اجرای مصوبه جدید کنکور به تسخیر موسسات کنکوری درآمده بود خاطرنشان کرد: با اجرای این مصوبه، دانش‌آموزان مناطق روستایی سهم بزرگی از رتبه‌های برتر کنکور را به خود اختصاص دادند.

صحرایی با بیان اینکه برخی درحالیکه می‌دانند تنها آفتی که باعث نابودی می‌شود نا‌امیدی است، اصرار بر القای بد بودن وضع ایران دارند گفت: ‌کدام علم است که ایران در آن سرآمد نیست؟ به عنوان مثال شیراز، هر روز پذیرای تعداد کثیری از بیماران خارجی از اروپا است که نشان‌دهنده سرآمد بودن این شهر در عرصه سلامت است.‌

وی با بیان این‌که علم در اروپا و بسیاری از کشورها نشات گرفته از مهاجران آسیایی است یادآور شد: اگر متخصصان غیر آمریکایی را از آمریکا بگیرند دیگر چیزی برای ارائه نخواهد داشت. راه جذب مهاجر انتشار ناامیدی در سایر کشورها است و امروز دشمنان ایران سعی در این کار دارند.

خبرنگار: محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار