از سوی انجمن نویسندگان کودک انجام شد

اهدای۵۰۰ جلد کتاب کودک به مدرسه کودکان افغانستانی

تهران (پانا) - در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، کتاب‌های اهدایی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به مجتمع آموزشی فرهنگ و مدرسه کودکان افغانستانی تحویل داده شد.

کد مطلب: ۱۴۱۲۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
اهدای۵۰۰ جلد کتاب کودک به مدرسه کودکان افغانستانی

سولماز خواجه‌وند، دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، ضمن اشاره به سابقه آشنایی و همکاری خود با این مرکز آموزشی، مدرسه فرهنگ را برق امید و پناهگاه کودکان افغانستانی دانست که به هر دلیل موفق به ثبت‌نام در مدارس دولتی نمی‌شوند.

سید نادر موسوی، مدیر مجتمع آموزشی کودکان افغانستانی نیز ضمن اشاره به فعالیت این مدرسه از سال ۱۳۷۹ تاکنون در جنوب تهران، تعداد دانش‌آموزان دختر و پسر این مدرسه را از مقطع پیش‌دبستان تا پایه دوازدهم بالغ بر ۱۲۰۰ نفر عنوان کرد.

در این دیدار، سید علی کاشفی خوانساری، از نویسندگان حاضر در برنامه، یاد مهدی جعفری خانقاه، پژوهشگر افغانستانی تاریخ مطبوعات را که اخیراًٍ از دنیا رفت، گرامی داشت و از برنامه «همدلی و همزبانی» که سال ۱۳۹۸ با حضور نویسندگان افغانستانی در انجمن نویسندگان کودک برپا شد، یاد و ابراز امیدواری کرد که این همکاری‌ها گسترش یابد.

شهلا انتظاریان، مترجم نیز در این باره به ذکر خاطرات و تجربیات خود در ترجمه مجموعه سه‌جلدی «دختران کابلی» و کتاب «کودکان کابلی» نوشته دبورا الیس،، نویسنده کانادایی و فعال اجتماعی شاغل در اردوگاه‌های پناهندگان در پاکستان پرداخت.

در ادامه این برنامه، شیرین صفایی، مترجم از تجارب خود در تدریس به کودکان مهاجر و همکاری با مؤسسه پرنده «درخت کوچک» سخن گفت و از این دیدار ابراز خشنودی کرد.

شعرخوانی سعیده موسوی‌زاده، شاعر و طنزپرداز و حسن نوروزی طباف، شاعر افغانستانی ادبیات کودک، معرفی انتشارات آمو و پروژه‌های آن در زمینه انتشار ادبیات کودک و نوجوان افغانستان توسط عصمت الطاف مدیر این نشر و سخنان عاطفه یوسفی، مسئول کتابخانه مدرسه فرهنگ درباره ٧ هزار عنوان کتاب کودک و بزرگسال این کتابخانه و درخواست از انجمن نویسندگان در زمینه ارائه آموزش و مشاوره تخصصی کتابداری و برپایی رویدادهای فرهنگی در راستای حمایت از این کتابخانه، بخش‌های دیگر این برنامه بود.

در پایان این بازدید، تعداد ۵٠٠ جلد کتاب کودک که از سوی نویسندگان، فرهنگ‌دوستان و ناشرانی چون محراب قلم، سایه گستر، گویا و دفتر اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران اهدا شده بود به مژگان نظری، از مدیران این آموزشگاه تحویل داده شد.

سید نادر موسوی مدیر مجتمع آموزشی فرهنگ در سال‌های گذشته از سوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به عنوان نامزد غیر ایرانی در بخش ترویج به دبیرخانه جایزه جهانی آسترید لیندگرن معرفی شده بود. موسوی از سال ۱۳۶۲ و سن نُه‌سالگی در ایران زندگی می‌کند و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی از دانشگاه تهران است. تألیف مقالات و کتاب‌های درسی برای کودکان مهاجر و انتشار مجلات کودک طراوت و کودکان آفتاب و پیک‌های نوروزی سالیانه با نام پیک گل سرخ از جمله فعالیت‌های او بوده است. پیش‌تر هفت فیلم مستند درباره مجتمع آموزشی فرهنگ و بنیانگذار آن ساخته شده است.

دانش آموز خبرنگار: عرفان بابایی نیکو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار