خیزش خراسان جنوبی برای حمایت از فلسطین

بیرجند (پانا) - خراسان جنوبی امروز همگام و هم‌صدا با دیگر هموطنان برای حمایت از مظلومان فلسطین به خیابان‌ها آمدند و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

کد مطلب: ۱۴۱۲۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
خیزش خراسان جنوبی برای حمایت از فلسطین

مردم شهرهای مختلف خراسان جنوبی بعد از نماز جمعه ۲۱ مهر ماه همگام با سایر هموطنان در حمایت از عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی و محکومیت علیه مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی کردند و این راهپیمایی در ۱۱ شهرستان استان برپا شد.

قشرهای مختلف مردم و مسوولان بعد از اقامه نماز ظهر جمعه از مصلی المهدی (عج) به سمت میدان نماز بیرجند حرکت کردند و در حمایت از مردم و کودکان مظلوم غزه یکصدا شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «لبیک یا غزه» و «لبیک یا خامنه‌ای» سر دادند.

مرد و زن، پیر و جوان همراه با جامعه روحانیون و دانشگاهیان، خانواده شهدا و ایثارگران، فرماندهان نظامی و انتظامی در صفوف راهپیمایی جنایات رژیم صیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کردند و با فریاد الله اکبر و لا الله الا الله، وحدت مسلمانان در مقابل اسرائیل غاصب را خواستار شدند.

نمازگزاران با در دست داشتن تمثال امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و سردار شهید سلیمانی همچنین پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و فلسطین و دست نوشته‌هایی با مضمون آزادی فلسطین از دست اشغالگران قدس، بار دیگر همبستگی ملت ایران برای حمایت از مردم فلسطین را نشان دادند.

راهپیمایان ضمن انتقاد شدید از سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه، خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به این حملات وحشیانه شدند.

در میان راهپیمایان مسوولان استان از جمله معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، فرمانداران، ائمه جمعه و بخشداران نیز حضور داشتند.

حضور پرشور جوانان و نوجوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان در میان جمعیت جلوه‌ای خاص به این اجتماع بزرگ بخشیده بود.

فرماندار بیرجند هم که در جمع راهپیمایان حضور داشت، گفت: پیروزی اخیر حماس نشان داد که رژیم صهیونیستی با همه ادعاهایش، شکست‌پذیر است.

علی فاضلی فرد افزود: مردم فلسطین روی پای خودشان ایستاده‌اند و تصمیم گرفتند مبارزه با اسراییل غاصب را ادامه دهند لذا وظیفه همه مسلمانان است از ملتی که ۸۰ سال زیر ظلم و ستم بوده، حمایت کنند.

وی گفت: مردم با حضور گسترده در این راهپیمایی حمایت و پشتیبانی خود را از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین اعلام می‌کنند؛ مردمی که ۸۰ سال زیر انواع سلطه، شکنجه، آزار و اذیت بوده‌اند و حامی نداشتند.

فرماندار بیرجند ادامه داد: در این سال‌ها ایران تنها کشور پرچمدار حمایت از مردم مظلوم فلسطین بوده و این در حالی است که مجامع بین المللی در برابر این همه جنایات رژیم غاصب و کودکش اسراییل سکوت کردند و هیچ صدایی از آنها در محکومیت رژیم صهیونیستی درنیامده است.

وی گفت: پیروزی حماس ثابت کرد رژیمی که ادعا می‌کند تا دندان مسلح است در مقابل جمعیت کم با سلاح‌های اولیه شکست می‌خورد و این پیروزی نشان می‌دهد که وعده‌های الهی تحقق پذیر است و به فرموده رهبر معظم انقلاب، اسراییل نابود شدنی است.

فاضلی فرد افزود: مردم مسلمان ایران به صحنه آمدند تا حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین که زیر انواع سلطه و ستم قرار دارند اعلام کنند و به آنها بگویند به راه خود ادامه دهید.

در پایان راهپیمایی قطعنامه سراسری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قرائت شد و راهپیمایان با تایید آن و سردادن شعار الله اکبر بار دیگر خشم و انزجار خود را نسبت به حملات ددمنشانه اسراییل نشان دادند و خواستار واکنش جوامع جهانی در برابر این جنایات شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار