امام جمعه شهرستان فیروزکوه:

طوفان الاقصی به فضل الهی تا نابودی کامل اسرائیل ادامه خواهد‌یافت

فیروزکوه ( پانا)_ امام جمعه شهرستان فیروزکوه، طوفان‌الاقصی را واکنش طبیعی یک ملّت غیور ولی مظلوم، در مقابل تجاوز و کشتار صهیونیست‌ها دانست و گفت، به فضل الهی تا نابودی کامل اسرائیل ادامه خواهد یافت.

کد مطلب: ۱۴۱۲۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
طوفان الاقصی به فضل الهی تا نابودی کامل اسرائیل ادامه خواهد‌یافت

حسن حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه این هفته، گفت: یکی از عوامل تضعیف بنیان خانواده، تجمل‌گرایی است؛ کسی که اهل تجمل باشد، از زندگی احساس ناخشنودی دارد و این آغازی است بر ناسازگاری و دعوا در خانه،کسی که اهل قناعت و بی‌تکلّف باشد، از زندگی خود احساس خوشی و لذّت دارد. آمار اسراف در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر، بسیار بالا است و این در شأن ملّت بافرهنگ ایران نیست و لازم است که فرهنگ مصرف بهینه را در کشور ترویج کنیم.

حیدری در ادامه در خطبه دوم گفت: در شنبه گذشته، بعد از ۷۵ سال تجاوز و اِشغال‌گری، جوانان برومند مقاومت در فلسطین طوفانی برپاکردند و هیمنه پوشالی رژیم غاصب اسرائیل را در هم شکست ؛ عملیات «طوفان‌الاقصی» یک رسوایی بزرگ اطلاعاتی و نظامی برای رژیم صهیونیستی بود و این غافلگیری آبروی آنها را برد، طوفان‌الاقصی، واکنش طبیعی یک ملّت غیور ولی مظلوم، در مقابل تجاوز و کشتار صهیونیست‌ها است و به فضل الهی تا نابودی کامل اسرائیل ادامه خواهد یافت.

امام جمعه فیروزکوه بیان کرد : امروز دنیای اسلام باید در مقابل جنایات صهیونیست‌ها و دفاع از مردم مظلوم فلسطین، در کنار هم و متحد باشند، رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با تبلیغات رسانه‌ای و مظلوم‌نمایی، فاجعه انسانی در غزه رقم بزند ولی سران صهیونیستی و حامیان آنها بدانند قتل عام و کشتار مردم بی‌پناه غزه، بلای بزرگتری بر سر آنها خواهد آورد. امروز وظیفه هر مسلمان و آزادی‌خواه، این است که از ملّت مظلوم فلسطین حمایت کند و افّ بر کسانی‌که به جای حمایت از مظلوم، از ظالم اسرائیلی حمایت می‌کنند؛ شما شرف و غیرت و انسانیت خود را کجا فروخته اید!

حیدری گفت: برخی می‌گویند که تقصیر خود فلسطینی‌ها است که زمین‌های خود را به اسرائیلی‌ها فروختند و الان حقی ندارند؛ به قول معروف خود کرده را تدبیر نیست! در حالیکه این یک دروغ بین‌المللی است؛ کل زمین فروخته‌شده تا سال ۱۹۴۸ (زمان تشکیل رژیم غاصب اسرائیل) فقط ۲ درصد سرزمین اشغالی است که آنهایی که فروختند نیز به عنوان خائن اعدام شدند؛ خیانت بزرگ توسط سازمان ملل بود که ۵۵ درصد خاک فلسطین را به اسرائیل بخشید و بقیه سرزمین هم با کشتار تصاحب شد.

وی بیان کرد : برخی می‌گویند که فلسطینی‌ها ناصبی و ضد اهل‌بیت هستند؛ چرا باید از آنها حمایت کنیم؟! در حالیکه اکثر فلسطینی‌ها، از اهل سنت شافعی و محب اهل‌بیت علیهم‌السلام هستند؛ چندین مسجد در غزه و کرانه باختری،‌ به نام اهل‌بیت علیهم‌السلام نامگذاری شده‌است؛ آیا اگر ناصبی بودند، مسجد را به نام اهل‌بیت می‌گذاشتند؟!

حیدری عنوان کرد: می‌گویند دولت خودگردان با صهیونیست‌ها همکاری می‌کنند و چرا ما باید از آنها حمایت کنیم؟ در جواب می‌گوییم که ما از ملّت مظلوم فلسطین حمایت می‌کنیم نه از دولت و گروه خاصی؛ راهبرد و موضع رسمی ما این است که جمهوری اسلامی با هر گروه فلسطینی به میزان پایبندی آنها بر مسئله مقاومت همراهی می‌کند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه اذعان داشت: برخی می‌گویند که مردم اسرائیل از دولت آنها جدا است و دولت اسرائیل کودک‌کش و جنایتکار است و ما با مردم اسرائیل مشکلی نداریم، در جواب می‌گوییم که کسانی که در سرزمین‌های اشغالی هستند سه دسته هستند: اول صهیونیست‌های مهاجر که آنجا را اشغال کرده‌اند و به اسرائیل موجودیت داده‌اند، دوم شهرک‌نشین‌های صهیونیستی که بسیار افراطی و جنایتکار هستند و سوم یهودیان قدیمی فلسطین (۸درصد جمعیت) که ضد اسرائیل هستند.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه گفت: کسانی‌که امروز در سرزمین‌های اشغالی هستند چه زن و چه مرد، اشغالگر و متجاوز هستند و هیچ اسرائیلی در آنجا، حتی زنان غیر نظامی نیستند؛ بله ما با یهودیان دنیا مشکلی نداریم کما اینکه در ایران با هم زندگی می‌کنیم ولی با مردم اشغالگر اسرائیل مشکل داریم.

حیدری اظهار کرد : برخی می‌گویند چراغی که به خانه روا است به مسجد حرام است؛ چرا ما با این همه مشکلات اقتصادی، از محور مقاومت حمایت کنیم؟در جواب می‌گوییم حمایت ما از جریان مقاومت در حقیقت دور کردن جنگ از مرزهای کشور است؛ وگرنه باید با هزینه‌های بیشتر در مرز و داخل کشور بجنگیم؛ کافی است بدانیم مبلغ خسارت مستقیم در جنگ هشت ساله تحمیلی، ۴۴۰ میلیارد دلار معادل ده برابر کل درآمدهای نفتی با ۲۴۰ هزار بشکه بود و البته صدها هزار شهید و جانباز و ... .

دانش‌آموز خبرنگار: فاطیما ایلکا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار