معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا:

توجه به برنامه‌های درسی و آموزش‌های کلاسی ملاک عمل سوابق تحصیلی است

کرج (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت توجه به برنامه‌های درسی و آموزش‌های کلاسی ملاک عمل سوابق تحصیلی است.

کد مطلب: ۱۴۱۲۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
توجه به برنامه‌های درسی و آموزش‌های کلاسی ملاک عمل سوابق تحصیلی است

محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری اردوی ملی خبرنگاران پانا در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «توجه به برنامه های درسی و آموزش های کلاسی ملاک عمل سوابق تحصیلی است برای اینکه در تلاش باشیم تا دانش آموزان کل کشور آموزش یکسان ببینند، طرحی را تحت عنوان پویش جهاد علمی اجرا کردیم که از سال گذشته این طرح توسط اساتید مجرب تهران و دبیرستان ماندگار البرز انجام شد که دروس مختلف آموزش داده می شود. هدف اینکار آمادگی دانش آموزان برای امتحان نهایی و در مرحله بعد آمادگی برای کنکور است، بنابراین دانش آموزان می توانند با توجه به محتواهای برخط و غیر برخط از این روش استفاده کنند. گرچه که این معلمان در تهران هستند، اما برای آموزش به شمال، جنوب، غرب و شرق کشور اعزام می شوند تا آموزش های لازم را به دانش آموزان ارائه دهند و همه دانش آموزان از شرایط آموزشی یکسان برخوردار شوند.»

وی افزود: «حجم کتب درسی نسبت به ساعات برنامه درسی کاملا مناسب است. ابتدا برای هر درس، ساعت آن باید به تصویب شورای عالی برسد و برنامه درسی متناسب با آن درس طراحی و تالیف می شود.»

کاظمی عنوان کرد: «کتاب درسی یکی از اجزای برنامه درسی است و تولید محتواهای مختلف درسی در برنامه جدید آموزش و پرورش و سازمان پژوهش است که شرایطی را برای دانش آموزان محیا می کند که لزوما آموزش های درسی نباشد، بلکه فعالیت هایی مثل پادکست و محتواهای دیگری غیر از مطالب درسی را در اختیار دانش آموزان قرار بدهد.»

معاون آموزش متوسطه در ادامه اظهار کرد: «اخیرا هم دانش آموزان با رمزهایی که در کتاب ها است که یک بخش آن محقق شده و مطمئن باشید اگر ساعت کلاس های درسی را در نظر بگیریم ساعت هر کتاب با حجم آن قطعا همخوانی دارد.»

وی اضافه کرد:« 37 هفته آموزشی از اول مهر تا پایان خرداد داریم، اما محتوای درسی کمتر از 37 هفته تالیف می شود که در این فرایند هم این موضوع اتفاق می افتد ضمن اینکه روش های متفاوتی مانند آموزش ترکیبی یا آموزش های معکوس می تواند کمک کند که آموزش خارج از کلاس درس و یادگیری در کلاس درس اتفاق بیفتد.»

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مورد موضوع بحث نیروی انسانی گفت:«ممکنه در هفته اول و دوم یکسری از کلاس ها دبیر نداشته باشند زیرا آزمون دبیری دیر برگزار شد که زیر نظر آموزش وپرورش پرورش نبوده و اعلام نتایج هم زمان زیادی را به همراه داشت. ولی تا همین الان هیچ کلاسی بدون دبیر نیست. با برنامه ریزی هایی که انجام شده این اتفاق هم خواهد افتاد که توضیحات تکمیلی این موضوع هم زیر نظر حوزه مربوطه یعنی مجموعه معاونت توسعه و برنامه ریز است که پاسخگو خواهند بود.»

دانش آموز خبرنگار: سیده سارا بهرامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار