برگزاری کارگاه تخصصی توانمندسازی فضای مجازی در استان گلستان

گلستان (پانا) - کارگاه تخصصی توانمندسازی فضای مجازی، فرصت‌ها و تهدیدها، همزمان با هفته گرامیداشت نیروی انتظامی در کانون طه استان گلستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه تخصصی توانمندسازی فضای مجازی در استان گلستان

کارگاه تخصصی توانمندسازی فضای مجازی با حضور سردار دادگر، فرمانده نیروی انتظامی استان، سیدرضا نظری، مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان، موسی کابلی،معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان گلستان، سرهنگ تجری استاد رسانه و فضای مجازی پلیس فتا و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در شهرستان گرگان برگزار شد.

سید رضا نظری، مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان ضمن ضروری دانستن استفاده از فضای مجازی عنوان کرد: موضوع استفاده از فضای مجازی پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس بسیار مهم و پررنگ شد. به دنبال آن مزایا، معایب و مخاطرات استفاده از آن در میان دانش آموزان و خانواده ها افزایش پیدا کرد. در این مسیر، سواد رسانه ای با افزایش آگاهی و دانش و آموزش مهارت های لازم کمک می‌کند تا خطرات احتمالی را به حداقل ممکن برسانیم.

موسی کابلی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان، کارگاه آموزشی توانمندسازی فضای مجازی را فرصتی مناسب دانست و بیان کرد: این دوره به جهت افزایش آگاهی نسبت به مزایا، معایب و آسیب های اجتماعی و شیوه مقابله با آن برگزار شده است.

سردار دادگر فرمانده نیروی انتظامی استان خاطرنشان کرد: ارتقا سطح سواد رسانه ای به خانواده ها و دانش آموزان در جهت خودکنترلی در برابر رسانه ها، نیازمند آموزش مهارت های لازم به آنهاست. با توجه به کمبود و خلا موجود در زمینه آموزش سواد رسانه ای به خانواده ها و صیانت از کانون خانواده؛ پرداختن به آموزش های جدید در این زمینه ضروری است.

سردار دادگر، در پایان ضمن تاکید بر آموزش فضای مجازی افزود: آموزش و پرورش رسالت مهمی در این خصوص دارد، نیروی انتظامی و پلیس فتا به مثابه بازویی در کنار آموزش و پرورش حضور دارد.

تجری، مدرس دوره‌های سواد رسانه‌ای، در این کارگاه آموزشی به تحلیل التهابات و آسیب های اجتماعی و همچنین نقش رسانه‌ها در ایجاد جنگ شناختی علیه ملت ایران پرداخت.

وی روایت‌سازی و تحریف واقعیت ها در جنگ روایت‌ها و پیشبرد اهداف دشمن از طریق ایجاد عملیات روانی و هدایت افکار عمومی را بسیار مهم و ضروری دانست.

تجری با مهم دانستن آگاه سازی مردم در مقابل جنگ شناختی اظهار کرد: مهمترین سلاح مقابله با جنگ شناختی آگاه‌سازی مردم، معلمان و مربیان و به خصوص دانش آموزان است. در تئوری جنگ روایت‌ها، درک و برداشت مخاطب از آن چه که رخ داده مهم‌تر از آن چیزی است که در واقعیت رخ داده است و اگر روایت تغییر کند و درست ارائه شود، قضاوت را تغییر می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار