دبیر دومین جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان خبر داد؛

پویش «هم‌کتاب» آغاز به کار کرد

۱۴ هزار کتاب کمک‌آموزشی بین دانش‌آموزان مناطق محروم استان تهران در سال گذشته توزیع شد

تهران (پانا)‌ - دبیر دومین جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان از آغاز پویش «هم‌کتاب» به‌منظور جمع‌آوری کتاب‌های آموزشی و کمک‌آموزشی دانشجویان جدیدالورود و توزیع آن‌ها در بین دانش‌آموزان مناطق محروم خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
پویش «هم‌کتاب» آغاز به کار کرد

جمال‌الدین راحمی با بیان اینکه افتتاحیه این جشنواره، ‌دوم آبان امسال برگزار خواهد شد به مرور دستاوردهای اولین جشنواره سلامت دانشجویان پرداخت و گفت: پس از کرونا و در نتیجه برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌هایی که انجام شد، جشنواره سلامت دانشجویان شکل گرفت و با شعار «یک حال خوب» راه‌اندازی شد. اولین جشنواره در مهرماه سال گذشته آغاز به‌کار کرد. مجموعه سمینارها و همایش‌های مختلف در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار و بیش از ۳ و ۸۰۰ اثر در جشنواره اول دریافت شد و در آیین اختتامیه از ۶۵ اثر دانشجویان قدردانی به عمل آمد.

وی ادامه داد: سامانه‌های «راهی نو»، «مدرسه زندگی» و «نذری نو» از جمله سامانه‌هایی بودند که در قالب اولین جشنواره ایجاد شدند.

راحمی با بیان اینکه تصمیم شورای سیاستگذاری پس از جشنواره اول این بود که در گام دوم، جشنواره را بین‌المللی برگزار کنیم، گفت: بنابراین جشنواره دوم به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و یک شعار داریم و آن هم اینکه «ما یک خانواده‌ایم و هم‌سرنوشتیم.»

راحمی با اشاره به پویش «هم‌کتاب» که ذیل ‌جشنواره سلامت دانشجویان برگزار می‌شود، اضافه کرد: پویش هم‌کتاب، یکی از پویش‌هایی است که در قالب جشنواره دوم برای دانشجویانی که دانش‌آموزان دیروز بودند برگزار می‌شود. اینکه دانش‌آموزان بتوانند کتاب‌های آموزشی و کمک‌آموزشی را تهیه کنند، بزرگترین دغدغه سال‌های اخیر آن‌ها بوده است. در وهله اول نگاه ما به دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه است، کتاب‌هایی که داشته‌اند را به دانشگاه بیاورند و بسته‌بندی کنیم و به دست دانش‌آموزان مناطق محروم برسانیم.

دبیر جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان گفت: وزارت علوم در ۱۳۴ دانشگاه، مرکز مشاوره دارد و در تلاشیم که این مراکز فعال شوند و از دانشجویان بخواهند کتاب‌های کمک‌آموزشی خود را بیاورند و تحویل مراکز مشاوره بدهند. مراکز مشاوره کاملا همراه هستند. شبکه همیاران سلامت در دانشگاه‌ها نیز پای کار هستند و به این پویش کمک می‌کنند.

راحمی با بیان اینکه این پویش از امروز آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: از امروز تا ۲۵ آبان، زمان مشارکت در این پویش است تا کتاب‌ها جمع‌آوری شود و به مناطق محروم ارسال شود.

وی با بیان اینکه از دوم آبان که زمان شروع جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان است، برگزاری ۱۴۰ همایش در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این موضوع به خوبی اتفاق بیافتد و موضوع سلامت روان در دانشگاه‌ها ساری و جاری شود.

راحمی با اشاره به برگزاری پویش هم‌کتاب در سال گذشته نیز افزود: در پویش هم‌کتاب که سال گذشته ‌با همکاری شهرداری انجام شد و صرفا مخصوص شهر تهران بود، حدود ۱۴ هزار کتاب و ۵۰۰ بسته لوازم‌التحریر جمع‌آوری و توسط بچه‌های خیریه والعصر دانشگاه تهران در حاشیه شهر تهران توزیع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار