رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان‌رضوی:

بهداشت روان، یکی از مؤلفه‌های مهم در کیفیت زندگی است

مشهد (پانا) - رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان‌رضوی گفت بهداشت روان، یکی از مؤلفه‌های مهم در کیفیت زندگی است که حفظ و تقویت آن می‌تواند زمینه‌ساز رشد فردی و اجتماعی، رضایت از زندگی، امید به آینده و محافظت در برابر انواع عوامل مخاطره‌آمیز در زندگی باشد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
بهداشت روان، یکی از مؤلفه‌های مهم در کیفیت زندگی است

جواد روحانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی در آستانه هفته بهداشت روان پیامی را به همین مناسبت صادر و بر تلاش گسترده جهت حفظ و ارتقای بهداشت روان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تأکید کرد.

وی در این پیام گفت: در جوامع امروزی سلامت روان افراد، بعنوان ارزشمندترین سرمایه انسانی و اجتماعی هر کشور یکی از پشتوانه ‏های ملی و از اهم شاخص ‏های توسعه یافتگی پذیرفته شده و انسان سالم، محور توسعه پایدار تلقی می‏ شود. سلامت روان انسان موضوعی سیستماتیک و فرابخشی بوده و مستلزم همکاری، همیاری و هم‏ افزایی مجدانه و مسئولانه، مشارکت اجتماعی و مسئولیت ‏پذیری عمومی و گسترده آحاد جامعه، نهاد‌ها و دستگاه‌‏ها است. توجه به بعد اجتماعی و روانی سلامت نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، شادابی و نشاط اجتماعی، افزایش سرمایه اجتماعی، تقویت مؤلفه‏‌های مسئولیت ‏های اجتماعی و ایجاد بستر لازم برای رشد و کمال انسان و جامعه سالم ایفا می‏ کند.

وی افزود: ارائه خدمات ضروری مشاوره و مددکاری اجتماعی، برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیرانه و خودمراقبتی، انتشار پوسترهای آموزشی ترویجی، شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر و ارائه خدمات مورد نیاز به ایشان، بخشی از خدمات آموزش و پرورش استثنایی برای حفظ و ارتقای بهداشت روان دانش‌آموزان و محافظت از ایشان در برابر مخاطرات روانی اجتماعی است.

روحانی بیان کرد: اکنون در آغاز سال تحصیلی جدید، ضمن گرامیداشت هفته بهداشت روان و تشکر و قدردانی از جامعه بزرگ فرهنگیان و نیز خانواده‌های عزیز برای کوشش و تلاش گسترده جهت حفظ و ارتقای بهداشت روان دانش‌آموزان بانیازهای ویژه، امید است در آینده نیز همچنان با کمک یکدیگر بتوانیم گام های بلندتری برای ارتقای شاخص‌های بهداشت روان دانش‌آموزان برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار