رونمایی از سامانه«پنجره واحد زمین» در تهران و ۱۵ استان کشور

تهران (پانا) - آیین رونمایی از سامانه پنجره واحد زمین در تهران و ۱۵ استان کشور به صورت همزمان و مجازی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از سامانه«پنجره واحد زمین» در تهران و ۱۵ استان کشور

به گزارش صدا و سیما، آیین رونمایی از سامانه پنجره واحد زمین با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، رئیس کل دادگستری استان تهران و دبیر هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور برگزار شد.

علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی بهره برداری و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر در کشور، کار گروه فرا قوه‌ای مبارزه با زمین خواری با حضور دستگاه‌های اجرایی در حوزه زمین و مراجع و دستگاه‌های نظارتی و قانون گذاری اقدام به برگزاری جلسات فنی با حضور کارشناسان برای شناسایی عوامل بروز پدیده زمین خواری و آسیب شناسایی آن صورت گرفت که در نهایت کارگروه فرا قوه‌ای با برگزاری بیش از ۳۱ جلسه فنی، طرح پنجره واحد مدیریت زمین را به عنوان زیر ساخت الکترونیکی مدیریت خدمات حوزه زمین و یکپارچه سازی حفاظت از اراضی کشور پیشنهاد و معماری و سازو کار آن مورد توافق دستگاه‌های ذربط در حوزه زمین قرار گرفت و بر اساس توافق صورت گرفته، پنجره واحد مدیریت زمین بعنوان یک از ۲۳ طرح اولویت دار دولت الکترونیک تعیین شد.

وی افزود: رونمایی از این طرح یکی از ۲۳ طرح اولویت‌دار دولت الکترونیک است و از طریق آن انحرافات، لغزش‌ها، تخلفات، تصرفات، تغییرکاربری‌ها و واگذاری‌ها کاسته خواهد شد و تصرفات، تغییر کاربری‌ها و واگذاری‌ها به حداقل خواهد رسید.

القاصی مهر بیان کرد: سامانه به صورت بر خط بر ترک فعل‌های مسئولان و تخلفات کارکنان دولتی نظارت خواهد داشت. همچنین عکس‌های ماهواره کوچک‌ترین تغییرات در پهنه منابع طبیعی را ثبت خواهند کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در استان‌های مختلف بین ۵۰ تا ۶۰ درصد اطلاعات و نقشه‌های مورد نیاز رادر سامانه بارگذاری شده است و در برخی از استان‌ها هم یا راه اندازی نشده و یا ناقص انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار