دبیر علمی جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن سینا خبر داد؛

کسب 8 مدال رنگارنگ دانش‌آموزان ایرانی از مسابقات علوم و اختراعات لندن

تهران (پانا) - دبیر علمی جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا با اعلام موفقیت دانش‌آموزان ایرانی در کسب 8 مدال رنگارنگ از مسابقات علوم و اختراعات جهانی 2023، گفت پنجمین دوره مسابقات علوم و اختراعات انگلیس به میزبانی دانشگاه کینگستون لندن با موفقیت دانش‌آموزان ایرانی در کسب 3 مدال طلا، 4 نقره و یک برنز همراه بود.

کد مطلب: ۱۴۱۱۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
کسب 8 مدال رنگارنگ دانش‌آموزان ایرانی از مسابقات علوم و اختراعات لندن

به گزارش دبیرخانه دائمی جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا؛ مهدی رشیدی‌جهان با اشاره به برگزاری پنجمین دوره مسابقات علوم و اختراعات انگلیس 2023 به میزبانی دانشگاه کینگستون لندن در تاریخ 5 و 6 اکتبر (‌13 و 14 مهر‌) اظهار کرد: این دوره از مسابقات با حضور تیم‌های برگزیده و در رشته‌های مختلف از 34 کشور همراه بود که دانش‌آموزان ایرانی موفق به کسب 8 مدال رنگارنگ شدند.

وی بیان کرد: تیم‌های برگزیده از جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا به‌صورت غیرحضوری در مسابقات فوق شرکت داده شدند که حاصل آن 3 مدال طلا، 4 مدال نقره و یک مدال برنز و کسب جایزه ویژه توسط امیرحسین منافی از این مسابقات بود.

رشیدی‌جهان گفت: تیم متشکل از جواد حقی، مهراد فریدی، پارسا سجادی و آرمین توحیداصل در رشته مکاترونیک - امیرحسین منافی در رشته نانوشیمی و پرهام عرب‌زاده در رشته پزشکی - زیست‌شناسی مولکولی صاحب مدال طلای این رقابت‌ها شدند.

دبیر جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا افزود: تیم متشکل از عرشیا جنت‌مکان، آراد قاسمی، امیرحسین آزمون، محمدرضا فضلی و امیر جوادپورخوش‌سادات در رشته فنی مهندسی - تیم متشکل از حسن کاکانژادی و کوشا رستمی در رشته فناوری اطلاعات و مانی مصلی در رشته علوم زیستی و پزشکی به مدال نقره پنجمین دوره مسابقات علوم و اختراعات انگلیس 2023 دست یافتند.

وی با یادآوری برگزاری هشتمین دوره جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا به صورت بین‌المللی در ابتدای سال 1403 گفت: در مسابقات 2023 لندن، تیم متشکل از محمدامین عاقل خلیفه‌قشلاقی، حامی خجسته، کسری صفوی، عرشیا صفوی و اهورا صفوی در رشته نانوشیمی نیز صاحب مدال نقره و محمدحسین عابدی‌نژاد در رشته پزشکی و سلامت صاحب مدال برنز شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار