جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش:

ایران به‌ فناوری درگیری هوایی توسط موشک محمول بر پهپاد دست یافته است

تهران (پانا) - جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش گفت عملیات رهگیری و درگیری هوایی توسط موشک محمول بر پهپاد جت که امروز در اختیار حداکثر پنج کشور در دنیاست، توسط ارتش محقق شده است.

کد مطلب: ۱۴۱۱۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
ایران به‌ فناوری درگیری هوایی توسط موشک محمول بر پهپاد دست یافته است

امیر سرتیپ علیرضا الهامی، جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان اظهار کرد: خانواده شهدا با تقدیم فرزندان خود، به کشور و مردم امنیت، آرامش، حیثیت و عزت دادند. تبیین اهداف و انگیزه و حرکت شهدا برای نسل امروز در یادواره‌ها و کنگره‌ها باید جزو اهداف اصلی قرار گیرد و به فرموده رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) اجر و ثواب هر یک از این اقدامات از اجر شهدا کمتر نیست.

وی با اشاره به اینکه گفتمان دفاع مقدس ثابت کرد اصل صیانت از کشور با مقاومت به دست می‌آید، گفت: این جوشش به مردم کشور بصیرت و دانایی و معرفتی عطا کرده که از دل آن شهدای مدافع حرم و امنیت ظهور و بروز می‌کند. روح بلند شهدا باعث شده ملت ایران در جایگاهی قرار بگیرد که در برابر سلطه مستکبر سر خم نکند و این امر ضرورت زنده نگه داشتن یاد شهدا را بیش از پیش می‌کند.

وی با بیان اینکه شهدای سوباشی صفحه زرین دیگری در کنار شهدای وطن در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثبت و ضبط کردند، افزود: پایگاه شهید نوژه در دفاع مقدس دژ محکم و آهنین علیه دشمن بود که با بیش از ۱۴ هزار سورتی پرواز دشمن را زمین‌گیر کرد.

امیر سرتیپ الهامی با بیان اینکه شهدای نیروی دریایی ارتش جهموری اسلامی ایران در خلیج فارس حماسه‌ای ماندگار را رقم زدند و نیروی دریایی دشمن را در همان روز‌های اولیه جنگ زمین‌گیر کردند، اظهارداشت: به برکت خون این شهدا امروز با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین از کشور و آب‌های منطقه دفاع می‌کنیم.

وی با اشاره به دستاوردهای اخیر ارتش، گفت: در رزمایش اخیر چند نقطه اقتدارآفرین و منحصر به فرد برای کشور حاصل شد که نتیجه خون شهدا بود. امروز دانشمندان نیرو‌های مسلح و ارتش جمهوری اسلامی دست به اقداماتی می‌زنند که در دنیا منحصر به فرد است.

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: عملیات رهگیری و درگیری هوایی توسط موشک محمول بر پهپاد جت که امروز در اختیار حداکثر پنج کشور در دنیاست، توسط ارتش محقق شده است. امروز فرزندان ملت ایران در پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با غیرت، تعصب و بهره‌گیری از برکت خون شهدا، این توفیق را برای اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده و تقدیم ملت شریف ایران کردند.

وی ادامه داد: امروز فرزندان ملت ایران در نیروی زمینی، نیروی هوایی و نیروی دریایی ارتش برای تأمین سلاح‌ها و تجهیزاتی مبتنی بر دانش روز دنیا که دفاعی منسجم را از مرز‌های کشور فراهم می‌کند، به هیچ کشور و هیچ کمکی نیاز ندارند.

امیر سرتیپ الهامی در پایان گفت:‌ این غیرت و تعصب و دانش و بازدارندگی فرزندان ملت ایران در نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است که امروز در اوج اقتدار به برکت خون شهدا و در لوای پرچم ولایت افتخار سربازی پیدا کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار