عضو انجمن انبوه‌سازان در گفت‌وگو با پانا:

مشکل اصلی در نوسازی مدارس تامین اعتبار است

به غیر از معافیت مالیاتی باید تشویق‌های دیگری برای خیرین مدرسه‌سازی در نظر گرفته شود

تهران(پانا)- عضو انجمن انبوه‌سازان گفت مشکل اصلی در نوسازی مدارس تامین اعتبار است. بهتر است مجلس برای نوسازی در مدارس، اعتبارات خاصی را در نظر بگیرد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مشکل اصلی در نوسازی مدارس تامین اعتبار است

محمد علی‌ربانی، عضو انجمن انبوه‌سازان در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «در قانون مالیات‌های مستقیم به این نکته اشاره شده است که بعضی از ارگان‌ها در راستای هزینه‌هایی که می‌کنند از دادن مالیات معاف هستند. هزینه‌هایی مثل کمک به بهزیستی، حوزه‌های‌علمیه و خیرین مدرسه‌ساز جزءاین دسته هستند.»

ربانی گفت: «به نظر می‌رسد به غیر از معافیت مالیاتی باید تشویق‌های دیگری برای خیرین مدرسه‌سازی در نظر گرفته شود. مالیات، بیمه، مسائل مربوط به آموزشی می‌تواند جزء این تشویق‌ها باشد. به طور مثال شخصی که مدرسه ساخته است مجاز باشد بیست نفر از مستمندان را معرفی کند که رایگان آموزش ببینند.»

مدارس را از لحاظ ایمنی تقویت کنیم

ربانی گفت: «مدارس را از لحاظ ایمنی تقویت کنیم. به طور مثال دیوار‌های ترک خورده، بخاری‌ها را در مدارس نوسازی کنیم تا بچه‌ها از خطر تخریب دیوار و یا گازگرفتگی در امان باشند.»

وی افزود: «مسائل بهداشتی در مدارس نیز بسیار حائز اهمیت است. باید به مدارس از لحاظ بهداشتی و سلامت نیز رسیدگی شود تا محیط مدارس، محیطی به دور از آلودگی‌ها باشد.»

عضو انجمن انبوه‌سازان مشکل اصلی رسیدگی به مدارس را تامین اعتبار دانست و گفت: «مشکل اصلی تامین اعتبار است. سازمان نوسازی مدارس یا انجمن خیرین مدرسه‌ساز می‌توانند برای تجهیز‌کردن مدارس از مردم کمک بگیرند.»

وی ادامه داد: «البته با قراردادن یک سری از امتیازات مانند معاف‌شدن از مسئله مالیاتی این افراد را تشویق کنند تا این‌گونه هزینه را بپردازند.»

ربانی گفت: «سازمان نوسازی مدارس زیر نظر آموزش و پرورش است. مشکل اصلی در نوسازی مدارس تامین اعتبار است. بهتر است مجلس برای این‌گونه مسائل آموزشی در مدارس، اعتبارات خاصی را در نظر بگیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار