مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی:

خاتمیت پیامبر اکرم (ص) در کلام الهی به اوج رسانده شده است

تبریز (پانا) - مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی گفت خاتمیت پیامبر اکرم (ص) در کلام الهی در آیات متعدد به اوج رسانده شده است.

کد مطلب: ۱۴۱۱۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
خاتمیت پیامبر اکرم (ص) در کلام الهی به اوج رسانده شده است

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب‌الدین حسینی در مراسمی چند جمله ای از خصوصیات پیامبر اعظم(ص) در محضر قرآن اشاره کرده و گفت: از جمله این سوال هایی که می توان در ذهن تداعی کنیم این است که با وجود پیامبران گذشته همانند عیسی مسیح، موسی کلیم و ابراهیم خلیل چه نیازی بود که مولود ماه ربیع بعد از ۵۷۰ سال میلاد مسیح، پبامبر متولد شود و در پاسخ می توان اذعان کرد: دلایل عظیم قرآنی وجود دارد که عصاره خلقت و گل سرسبد عالم آفرینش برتر از پیامبران گذشته است. دلیل متعددی در قرآن کریم است که در محضر قرآنیان و اساتید درس پس می‌دهیم، اما جایی که از لسان حضرت عیسی در قرآن بیان می‌کند دلایل برتری از اینجا شروع می‌شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در خود بشارت و واژه بشارت تازگی و نوآوری وجود دارد. اینکه پیغمبر گذشته از طریق بشارت آمدن پیامبر جدید در آینده را خبر می‌دهد یعنی پیغمبری که تازه می‌آید حرف جدیدی دارد که مژدگانی بزرگی محسوب می شود و در این مژدگانی تعبیر تازگی نهفته است. یعنی حرف تازه ای است و با این حرف تازه شادمانی می آورد و عیسی مسیح که با لسان آن حضرت بیان می کند «مبشرا برسول» دلیل برتری است.

وی افزود: اگر پیغمبر آخرالزمان برتر از پیغمبر گذشته نبود دلیلی بر بشارت عیسی مسیح نبود و اگر پیامبر اکرم برابر عیسی مسیح بود در این شرایط دلیلی بر بشارت نبود.

وی در ادامه افزود: می دانیم هر پیغمبری ره آوردی دارد و ره آورد پیغمبر اکرم (ص) قرآن است. قرآنی که به تعبیر خودش «انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون» که در اینجا اعلام می دارد که کتب گذشته تحریف شده اند جالب است که اگر در تاریخ مسیحیت مطالعه بفرمایید انجیلی که الان موجود است، ۱۸۰ سال بعد از عیسی مسیح تازه شروع به تدوین شده است حتی انجیل هایی چهارگانه معروف که انسان شرم از تحریفات اینها می کند.

حسینی اضافه کرد: دلیل سوم در قرآن کریم بحث خاتمیت است. پیامبر اکرم (ص) خاتم پیامبران است. به بیان آیات اولیه سوره مبارکه اسرا و هم به بیان آیات سوره نجم برتری پیامبر بر پیامبران گذشته اینجا خودش را نشان می دهد که خاتم است. چون کسی که پیامبران را مرسل کرده سخن خود را به اوج رسانده است.

دانش آموز خبرنگار: مجتبی بایسته

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار