امام جمعه‌ شهرستان رباط‌کریم :

همه‌ ارکان نظام و دولت در حفظ امنیت کشور، نقش دارند

رباط‌کریم (پانا) - خطیب نماز جمعه شهرستان رباط‌کریم گفت اگر همه‌ نهاد‌ها و بخش‌های دولت به وظیفه‌ خود به درستی عمل کنند، دیگر جرم صورت نمی‌گیرد و آمار درگیری‌های پلیس با مجرمان به حداقل می‌رسد؛ پس همه‌ ارکان نظام و دولت در حفظ امنیت کشور نقش دارند.

کد مطلب: ۱۴۱۰۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
همه‌ ارکان نظام و دولت در حفظ امنیت کشور، نقش دارند

حجت‌الاسلام حسن ترابی، خطیب نماز‌ جمعه‌ شهرستان رباط‌کریم ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: انسان به لحاظ اینکه موجودی مختار و بااراده است، می‌تواند درباره‌ خود تصمیم‌های سرنوشت‌سازی بگیرد و سعادت دنیا و آخرت را در زندگی خود رقم بزند. دین اسلام در این راستا به مدد انسان آمده است. خداوند در آیه‌ ۷۰ و ۷۱ سوره‌ی مبارکه‌ی احزاب می‌فرماید: «اگر شما تقوا داشته باشید؛ کارهایتان اصلاح شده و مشکلات رفع و راه برای شما هموار می‌شود.» تقوا باعث می‌شود انسان با نور هدایت از تاریکی‌ها خارج شود، با پرتوی تقوا به بهشت برسد و آنچه را که دوست دارد، جاودانه بدست آورد.

امام جمعه‌ شهرستان رباط‌کریم در خطبه‌ دوم با اشاره به هفته‌ی نیروی انتطامی و تقدیر از سبزپوشان فراجا، خاطرنشان کرد: امیر‌المومنین امام علی‌(ع) می‌فرمایند: «به اذن پروردگار نیروهای مسلح، دژهای محکم و استوار مردم هستند و مایه عزت و امنیت‌اند.» مردم ما قدرشناس خدمت‌گزارانی هستند که به دور از شعار و هیاهو، خدمت بی‌منت را در دستور کار خود قرار داده‌اند، عموم مردم را در زیر چتر امنیت گرفته و زمینه را برای رشد، بالندگی و پیشرفت ایران اسلامی مهیا کرده‌اند.

ترابی افزود: نیروی انتظامی، یکی از مهم‌ترین سازمان‌های نظام اسلامی است. سازمانی که بار سنگین برقراری نظم و امنیت و تامین آسایش فردی و عمومی جامعه را به دوش می‌کشد. دلاورمردان ایثارگر و فداکار فراجا از خودگذشتگی می‌کنند. هفته‌ انتظامی امسال با شعار «شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمت‌گزار» در حالی شروع شده است که پلیس بیش از هر زمان دیگری، درگیر آسیب‌های اجتماعی و پیامد‌های ناشی از آن است. شهادت بیش از ۵۰ مامور پلیس در دفاع از امنیت کشور و مجروح شدن تعداد بیشتری از آن‌ها در این ۶ ماه اخیر نشان می‌دهد که برقراری امنیت با هزینه‌ی بیشتری همراه است.

خطیب نماز جمعه‌ شهرستان رباط‌کریم در ادامه به نقش مهم همه‌ ارکان نظام و دولت در حفظ امنیت کشور اشاره کرد و گفت: اگر همه نهاد‌ها و بخش‌های دولت به وظیفه‌ خود به درستی عمل کنند، دیگر جرم صورت نمی‌گیرد و آمار درگیری‌های پلیس با مجرمان به حداقل می‌رسد. گاهی اوقات یک تصمیم اشتباه و یا اجرای غیرصحیح یک قانون، ناامنی به وجود می‌آورد. در بسیاری از موارد عمل نکردن به قانون باعث می‌شود دامنه ناامنی گسترش پیدا کند، پس همه‌ی بخش‌ها در حفظ امنیت مسئول هستند.

حجت‌الاسلام ترابی با اشاره به هفته‌ وقف اظهار کرد: هدف از نامگذاری هفته‌ی وقف، احیای سنت فراموش‌شده‌ نبوی، تحکیم و تقویت، ترویج فرهنگ اسلامی وقف و معرفی نقش آن در توسعه‌ همه ابعاد جامعه است. این هفته برای ایجاد انگیزه و ترغیب خیرین و نیکوکاران به گسترش وقف و امور خیریه نامگذاری شده است. لازمه‌ وقف استمرار و جاودانگی است که آن را از انفاق متمایز می‌کند. کارایی وقف ماندگار است. چرا که عامل انتقال اندیشه و تجربیات یک نسل به نسل دیگر است.

دانش آموز خبرنگار : مهسا احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار