امام جمعه جدید شهرستان پاکدشت :

مصلی نماز جمعه، کانون وحدت و قرارگاه خدمت به مردم است

پاکدشت (پانا) - امام جمعه جدید شهرستان پاکدشت، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در میان نمازگزاران، مصلای نماز جمعه را کانون وحدت و قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت،‌ اخلاق، میعادگاه عاشقان امامت و خدمت به مردم دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۰۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مصلی نماز جمعه، کانون وحدت و قرارگاه خدمت به مردم است

حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ رضا جوکار امام جمعه جدید شهرستان پاکدشت در خصوص نشانه های تقوای الهی و مومنانه بیان کرد: یکی از نشانه‌های زیست مومنانه در قرآن کریم اهتمام به نماز جمعه در روز جمعه است. همان طور که در آیه ۹سوره شریفه جمعه ذکر شده است "يَا أَيُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَىٰ ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ۚ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ"، در حقیقت در روز جمعه اولویت کار مومنین اهتمام به برپایی و شرکت در نماز جمعه است. دین اسلام نماز جمعه را جزو فرایض فوق العاده و استثنایی قرار داده است؛ نماز جمعه در میان عبادات از حج هم پرفضیلت‌تر و استثنایی‌تر است.

وی در ادامه با اشاره به پیش بینی اسلام در زمینه چهاراجتماع مهم برای مسلمانان عنوان کرد: یکی از اجتماع سالانه حج است که بر هر شخصی که توان مالی و بدنی داشته باشد در عمر یک بار واجب می‌شود و هر ساله این اجتماع باشکوه عبادی سیاسی در خانه خدا شکل می‌گیرد. اجتماع دوم سالی دوبار است که آن اجتماع نماز عید فطر و عید قربان است، اجتماع سوم اجتماع هفتگی است و آن نماز جمعه است که به منزله حج مستمندان است ؛اجتماع چهارم نیز اجتماع نماز جماعت است.

جوکار همچنین مصلی نماز جمعه را کانون وحدت و قرارگاه ایمان ،تقوا ،بصیرت ،اخلاق و میعادگاه عاشقان امامت و خدمت به مردم دانست و افزود: در روز جمعه درهای آسمان باز می‌شود برای اینکه قبولی اعمال بندگان را به آسمان‌ها ببرد ؛ در واقع نماز جمعه از عنایات خاصه پروردگار عالم است .ما هر هفته در نماز جمعه جمع می‌شویم تا یک رزمایشی از حضور مهدی یاوران و مهدی باوران را به نمایش بگذاریم و هم خودمان را با نظرات و خطوط کلی حاکمیت اسلامی و امام مسلمین تنظیم کنیم، لذا نماز جمعه سخنگو و تریبون رسمی نظام اسلامی است. در این میان امام جمعه نیز تنظیم کننده روابط اسلامی و اجتماعی است.

امام جمعه جدید شهرستان پاکدشت در پایان ضمن تبریک هفته ی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: یکی از نقاط قوت شهرستان پاکدشت حضور نقش آفرین مردم در عرصه‌های انقلابی و ایمانی است. نیروی انتظامی نیز به عنوان نهادی در جهت حفظ امنیت و آرامش مردم شناخته می شود که این مسئولیت خطیر را با برنامه ریزی های دقیق و مشارکت مردمی به انجام می رساند پلیس در جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف به مردم خدمت رسانی می‌کند و چندین فعالیت را ارائه می‌دهد.

دانش‌آموز خبرنگار: محدثه موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار