گلباران گلزار شهدا به مناسبت هفته وقف و فراجا در شیروان

شیروان (پانا) - به مناسبت هفته وقف و فراجا، گلزار شهدای شهرستان شیروان با حضور جمعی از مدیران، خانواده های معظم شاهد و ایثارگر، نیروهای نظامی و انتظامی، خیرین، واقفین، خادمین و شهروندان، در جوار آستان مقدس امام زاده حمزه رضا (ع) شهر زیارت گلباران شد.

کد مطلب: ۱۴۱۰۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
گلباران گلزار شهدا به مناسبت هفته وقف و فراجا در شیروان

امام جمعه شهرستان شیروان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم که موضوع هفته وقف و هفته نیروی انتظامی است، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند: "و جاهدوا به اموالهم و انفسهم فی سبیل الله"، یعنی کسانی که در راه خدا هم با اموال خودشان جهاد می‌کنند، منظور وقف باغ، زمین یا از ده تا درخت یکی را وقف کار خیر، وقف تعلیم و تربیت، قرآن و ترویج معارف دینی می کنند و همچنین "و جاهدوا به اموالهم"، که در برخی جاها اموال دیگر جواب نمی‌دهد و باید جان خود را سپر آرمان و ارزش های دینی کرد و اینجا جایی است که عزیزان ما در فراجا، بسیج و همه مردم با این نگاه شهادت طلبی که در طول تاریخ هم بوده آماده فداکاری ‌هستند.

حجت الاسلام حسین تکمیلی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای انتظامی و بیان تبریک این هفته به برادران فراجا گفت: شهید یعنی اوج ایثار و شهادت و ملتی که اهل شهادت است به تعبیر حضرت امام راحل هیچگاه شکست نخواهد خورد و شکست در چنین ملتی معنا ندارد. همچنین شهدای گلگون کفن، برای ما الگو و قهرمان هستند و آنان رفتند تا عزت، امنیت و اقتدار ما روزافزون باشد. بنابراین هر خیری که شامل حال ملت می‌شود، به برکت خون شهداست و این شهدا در هر کجا که هستند امنیت و عزت آنجا را تضمین می‌کنند.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته وقف افزود: پیامبر اکرم (ص) خودش در میدان نبرد و جنگ بود و همسرش حضرت خدیجه (س) هم در میدان جهاد با اموال بود و اموالش را در راه اسلام هزینه کرد و هر که آنچه انسان می‌تواند باید برای دفاع و جهاد انجام دهد، بنابراین همه واقفین و خیرین نیک اندیش نیز در طول تاریخ موجب شدند تا دین و ارزش‌های دینی به ما برسد و اگر ارزش‌های دینی در جایی به وجود آمد، تقویت این ارزش‌ها با نیک‌اندیشی مردمان است که در قالب وقف شکل می‌گیرد و من و شما هم باید برای آینده خودمان سرمایه گذاری کنیم تا این نگاه ارزشی و آرمانی به دیگران منتقل شود.

امام جمعه شهرستان شیروان با بیان اینکه، در این ۴۰ سال و اندی که از انقلاب می گذرد تا به امروز، امنیت کشور ما، به یک امنیت مثال زدنی و به یک اتحاد، اقتدار در دنیا رسیده ایم که همه این ها نتیجه مجاهدت‌ها است اظهار کرد: در سال گذشته خیلی ها تلاش کردند که ابتدا وجهه نیروی انتظامی را که در خط مقدم است نامناسب جلوه داده و بعد به آن ضربه بزنند.

تکمیلی ادامه داد: در این چند ماه اول سال تاکنون ۵۳ شهید مظلوم فراجا در راه برقراری امنیت داده ایم، یعنی ۵۳ خانواده برای امنیت عزادار شده اند و این مسیری است که عزیزان ما در فراجا طی کرده‌اند و نیروی انتظامی در سال گذشته و امروز هم، در خط مقدم دفاع از ارزش‌ها بوده و از آن دفاع کرده است.

وی با اشاره به اینکه گاهی دشمن از خلاء ‌های فکری و فرهنگی استفاده کرده تا ضربه بزند، گفت: یکی از خلاء های فکری و فرهنگی این است که ما برای نسل نوجوان و جوانمان کمتر کار کرده‌ایم و برای این کار، نیاز به نیت خیر و خوب داریم و در این راستا گاهی اوقات یک توجه به نوجوان و جوان منجر به این می‌شود که یک نسلی و آینده‌ای را شکل بدهد که خوب و سالم باشند و ما امروز هم برای عزت و اقتدار بیشتر انقلاب اسلامی، به جهاد با اموال و جهاد انفس نیاز داریم.

امام جمعه شهرستان شیروان در پایان افزود: ان شاءالله امیدواریم که بتوانیم در این مسیر با کسب رضایت امام زمان (عج)، این حکومت و انقلاب را به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) متصل کرده و در رکاب ایشان به شهادت برسیم که افتخار واقعی آن موقع خواهد بود.

فرمانده انتظامی شهرستان شیروان نیز با بیان تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: خداوند متعال را شاکریم که در هفته وقف، مراسم گلباران گلزار شهدا را با اداره اوقاف و امور خیریه به صورت مشترک برگزار می کنیم.

سرهنگ مجید یگانه پور افزود: خداوند متعال را شاکریم، در زیر پرچمی که مزین به نام الله است، سرباز ائمه اطهار(ع) و ولایت هستیم و این لباس خدمت برای ما افتخار است و آرزوی ما این است که با همین لباس به شهادت برسیم.

وی با اشاره به بخشی از کتاب دختر شینا اظهار داشت: در مزار شهدا حرفی برای گفتن نداریم و فاصله ای بین مزار شهدا و دیگران نیست، ولی فاصله در رفتار و کردار ما از زمین تا آسمان است و انشاالله امیدواریم که شهدا شفیع همه ما باشند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیروان با بیان روایتی از امام رضا علیه السلام گفت: ایشان می‌فرمایند، هر کس رزق و روزی کم از خدا بطلبد، خداوند هم از خدمت کم او راضی خواهد بود، یا امام رضا(ع) ما هم سرباز شماییم، از خدمت کم ما راضی باش.

آیین گلباران گلزار شهدا توسط اداره اوقاف و امور خیریه، فرماندهی انتظامی شهرستان شیروان و مرکز افق آستان مقدس امام زاده حمزه رضا (ع) شهر زیارت برگزار شد.

قرائت قرآن توسط سرهنگ حسن صالحی، پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و صلوات خاصه امام رضا(ع)، ادای احترام نظامی به مقام شامخ شهدا همراه با قرائت فاتحه و اخلاص، مداحی توسط یونس ضیغمی، مداح اهل بیت(ع) و گلباران گلزار شهدا از دیگر برنامه های این آیین بود.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار