فرماندار شهرستان بهارستان:

نماز جمعه، زمینه‌ساز استقرار گفتمان‌های بصیرت‌بخش است

بهارستان یک (پانا) - فرماندار شهرستان بهارستان در آیین تکریم و معارفه امام جمعه بخش گلستان، نماز جمعه را زمینه‌ساز استقرار گفتمان‌های عالی و بصیرت‌بخش دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۰۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
نماز جمعه، زمینه‌ساز استقرار گفتمان‌های بصیرت‌بخش است

عبدالله نوحی فرماندار شهرستان بهارستان در جلسه‌ تکریم و معارفه‌ ائمه‌ جمعه اذعان کرد: جلسه تکریم و معارفه‌ دو بزرگواری است که در سنگر بسیار مهم امامت جمعه‌ کشور و در شهرستان‌های مختلف فعالیت می‌کنند، اهمیت سنگر امامت جمعه بر کسی پوشیده نیست؛ همان‌طور که امام خمینی(ره) می‌فرمایند که نماز جمعه یکی از بزرگ‌ترین پدیده‌های اسلامی و یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

نوحی ادامه داد: در کلام امام‌خمینی(ره) و فرموده‌های ایشان در خصوص اهمیت برپایی نماز جمعه، اکثریت می‌دانند که اگر این انقلاب اسلامی جز این نماز جمعه به ما چیز دیگری نداده بود؛ برای ملت و مسلمانان کافی بود، زیرا این نقش اهمیت و جایگاه تریبون نماز جمعه و امام جمعه است که یک نقش بسیار بی‌بدیل و پر اهمیتی است.

وی در خصوص اهمیت نماز جمعه بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که نماز جمعه فرصت اجتماع است، محل تجمع است، مردم را گرد هم می‌آورد و می‌توانند با هم تبادل نظر بکنند و تامین کننده‌ی نیاز جامعه است و زمینه‌ساز استقرار گفتمان‌های عالی و بصیرت‌بخش است و در جایی دیگر مقام رهبری می‌فرمایند که این مجموعه‌ی گسترده توانایی نهادینه کردن عالی‌ترین و دشوارترین گفتمان‌ها را در موضوعات اصلی و ضروری کشور دارد که این از ویژگی‌های برجسته‌ی نماز جمعه است و این‌ها شأن و ضرورت و اهمیت نمازجمعه را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول با اشاره به نقش پر اهمیت ائمه‌ محترم جمعه، اظهار کرد: در فتنه‌های مختلف، ما فراموش نمی‌کنیم خطبه‌های بصیرت‌بخش و روشن‌بخش ائمه‌ی محترم جمعه در بصیرت‌بخشی و شفاف‌سازی در رفع شبهه‌ و دو دلی و شک تردیدی که در برخی از اذعان به وجود آمده بود؛ این‌ها نقش‌های بسیار بی‌بدیلی است. در روشنگری خدماتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی؛ در طی چهار دهه ارائه کرده است؛ به تعبیر مقام معظم رهبری، یک منظومه‌ای از خدماتی از است که در طی چهل سال اتفاق افتاده است و یک بخش اعظم این، انتقال این توفیقات و خدمات بر عهده‌ ائمه‌ محترم جمعه و تریبون نماز جمعه بوده است.

فرماندار شهرستان بهارستان در ادامه گفت: نکته‌ دیگر این است که ما به عنوان مسئول از بیش از پنج سال خدمات صادقانه و خالصانه‌ی حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین محمود نورپور در شهر گلستان و امامت جمعه‌ شهرستان بهارستان، تقدیر و تشکر کنم، بنده توفیق داشته‌ام که در دو جایگاه با ایشان همکاری داشته باشم؛ چه پیش از سمت فرمانداری و چه بعد از سمت فرمانداری؛ و چه در بحث خطبه‌های ایشان و تلاش‌ها و زحمات و دغدغه‌های ایشان، شهادت می‌دهیم که با تمام دلسوزی در طی انجام امور، کمک حال بودند و مشورت می‌دادند.

وی همچنین با اشاره به خدمات ائمه‌ محترم جمعه در ایام کرونا، خاطرنشان کرد: در ایام کرونا به دستور مقام معظم رهبری بزرگواران جهادی عمل کردند؛ در بحث کمک‌های مؤمنانه اقدام کردند و جلسات متعدد در خصوص رشد تولید که مقام معظم رهبری تاکید دارند، حضور داشته‌اند و نقش بسیار پر رنگی جهت گره‌گشایی از اقتصاد مردم در زمینه‌های متعدد، داشته‌اند.

عبدالله نوحی در پایان سخنان خود، عنوان کرد: بنده به نوبه‌ خودم و از طرف مردم شهرستان بهارستان و مجموعه‌ی ادارات و روحانیت، جانبازان و ایثارگران شهرستان بهارستان و بزرگواران محترم حاضر در جلسه؛ از زحمات خالصانه‌ جناب حجت‌الاسلام والمسلمین نورپور تقدیر و تشکر می‌کنم؛ ان‌شاءالله ذخیره‌ آخرت ما باشد.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا محمدپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار