مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

آشنایی نوآموزان با محیط مدرسه، هدف اصلی پیش دبستانی‌ها است

بهارستان یک (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در آیین بازگشایی مراکز پیش‌دبستانی با عنوان جشن غنچه‌ها، آشنایی نوآموزان با محیط مدرسه را هدف اصلی پیش دبستانی‌ها دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۰۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
آشنایی نوآموزان با محیط مدرسه، هدف اصلی پیش دبستانی‌ها است

همزمان با روز جهانی کودک، آیین بازگشایی مراکز پیش‌دبستانی با عنوان جشن غنچه‌ها با حضور آیت‌ اصلانی، مدیر آموزش و پرورش این منطقه و مریم‌ عینی، کارشناس ارزیابی مراکز پیش‌دبستانی آموزش و پرورش ناحیه‌ یک بهارستان و هیات همراه در آموزشگاه ابتدایی ام‌البنین برپا شد.

آیت اصلانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه‌یک بهارستان در این برنامه، خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان داده که بخش اعظم نگرش‌های هر فرد در دوران کودکی شکل می‌گیرد. اگر هویت و شخصیت کودکان به خوبی شکل نگیرد؛ آینده فرد به خطر می‌افتد پس باید به دوره پیش‌دبستانی اهمیت بدهیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه‌ یک بهارستان هدف از برگزاری جشن غنچه‌ها را آشنایی نوآموزان با محیط مدرسه و عوامل آموزشی و اجرایی مدارس و مراکز پیش‌دبستانی و همچنین کاهش استرس و اضطراب آنان و ایجاد خاطره خوب و به یادماندنی در فضایی پرشور و نشاط برشمرد و ادامه داد: در دوره پیش‌دبستانی، نوآموزان باید زیرساخت‌های آموزشی و مهارت‌های گوناگون را فراگیرند و آماده ورود به مدرسه شوند.

وی با اشاره به ادبیات دستوری بسیاری از والدین در مواجهه با کودکان ادامه داد: این والدین درباره تصمیمات مرتبط با خانواده به هیچ وجه با بچه‌ها مشورت نمی‌کنند و نظرات آن‌ها را جویا نمی‌شوند. یعنی کنشگری را به کودک تحمیل می‌کنند، نه اینکه بر اساس خواسته او حرکت کنند. حتی مشارکت دادن بچه‌ها در موضوعات مختلف نیز با ادبیات دستوری انجام می‌شود و این مناسب نیست.

اصلانی در پایان افزود: اسلام مسیر متفاوت و خوبی را در این باره پیشنهاد می‌کند؛ به این صورت که خود کودک پژوهشگر باشد. یعنی ما باید اسباب و عوامل را فراهم کنیم و همراه او باشیم تا خودش به دنبال پرسشگری برود. مطمئن باشید کودکان در چنین فضایی موفق خواهند بود و در جامعه دانش‌بنیان حضور موثر همراه با موفقیت خواهند داشت.

خبرنگار دانش‌آموز: مبینا طلوعی‌آذر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار