به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌تهران برگزارشد:

دوره "سپهر دانش و معرفت" ویژه مشاورین و معاونین پرورشی مدارس غرب استان تهران، در اردوگاه شهید منتظری شهریار

شهریار(پانا)_ به همت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌تهران، دوره سپهر دانش و معرفت" برای مشاورین و معاونین پرورشی مدارس غرب استان تهران در اردوگاه استانی شهید محمد منتظری شهرستان شهریار برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۰۹۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
دوره "سپهر دانش و معرفت" ویژه مشاورین و معاونین پرورشی مدارس غرب استان تهران، در اردوگاه شهید منتظری شهریار

دوره آموزشی سپهر دانش و معرفت با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار، مدرسین کشوری و مشاورین و روانشناسان غرب استان تهران برگزار شد.

در این نشست محمدمهدی شمسایی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی از رفتارهای پرخطر کودکان و نوجوانان و راهکار و شیوه های پیشگیری صحبت کرد و در ادامه از سخنرانی خود در مورد اصلی ترین و رایج ترین مشکلات دانش آموزان صحبت کرده و راه حلی برای رفع این مسائل گفت.

این همایش دومین روز خود را با دو سمینار تخصصی با تدریس اساتید روانشناسی و همراهی رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران به اتمام رساند.

فاطمه خاندانی و فهیمه کرمانشاهی روانشناسان و مدرسین کشوری، پروتکل‌های درمانی تخصصی و مدیریت پیشگیری در آسیب‌های اجتماعی را با تاکید بر نسل نوجوان ارائه دادند.

در این جلسات که با گفتگو و طرح مسئله از سمت مشاورین مدارس ادامه پیدا کرد، دغدغه‌های واقعی و ملموس مدارس مطرح شدند و با اساتید مدعو به حل‌ مسئله پرداختند.

امین نوروزی از مشاورین این همایش، به اهمیت باورمندی مشاور بر نقش خویش تاکید کرده و مشاورین را بازوی مدیران نامید؛ همچنین توجه به بافت فرهنگی منطقه و مدارس را در ارائه خدمات روانشناختی مهم دانست.

در ادامه محمد ضیایی‌پور، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش مهمترین عضو ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است و طرح یاری ‌گران را در کل کشور اتفاق مثبتی در جهت توسعه فردی دانش‌آموزان دانست. کانون یاری‌گران متشکل از دانش‌آموزان در تمامی مدارس فعالیت داشته و هر ساله دانش‌آموزان برتر در جشنواره نوجوان سالم شرکت داده میشوند.

جلسات با گفتگو و پرسش و پاسخ تخصصی حضار ادامه پیدا کرد و به اتمام رسید.

خبرنگار: راحله ملکان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار