دانش‌آموز بهارستانی دارای مقام دوم استانی در رشته تکواندو:

تکواندو، مکتبی از هنر و فلسفه است که بر پایه تمرین مهارت و اخلاق رزمی بنا شده است

بهارستان یک (پانا) - دانش‌آموز تکواندو‌کار بهارستانی که مقام دوم استانی در رشته تکواندو را کسب کرده، تکواندو را مکتبی از هنر و فلسفه دانست که بر پایه تمرین مهارت و اخلاق رزمی بنا شده است.

کد مطلب: ۱۴۰۹۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
تکواندو، مکتبی از هنر و فلسفه است که بر پایه تمرین مهارت و اخلاق رزمی بنا شده است

آیلین زیبایی، تکواندوکار بهارستانی دانش‌آموز پایه هشتم از مدرسه ممتازان، به همراه تیم پرقدرت بهارستان یک با مربی‌گری شهناز شجاع، مقام دوم مسابقات تیمی نونهالان استانی را کسب کرده‌اند.

زیبایی ضمن اشاره به معنی تکواندو تاکید کرد: «تکواندو، یکی از هنرهای رزمی و دفاع شخصی کره‌ای است. ورزش ملی کره جنوبی و دارای بیشترین تعداد ورزشکار در میان ورزش‌های رزمی در سراسر دنیا است. تکواندو از ۳ بخش تشکیل می‌شود: ت= تخریب کردن و شکست پا؛ کوان= شکست و تخریب کردن با دست، دو = راه و روش. در واقع تکواندو به ۳ بخش پومسه و کیوروگی و هان مادانگ تقسیم می‌شود. پومسه، مجموعه‌ای از حرکات است که شامل موقیعت‌های مختلف بنیادی، بلوک‌ها، مشت و لگد‌های منطقی در یک نظم معنی‌‌دار به حملات مهاجمین خیالی چندگانه مرتب شده است و هماهنگی و نظم و انضباط را به تکواندو‌کاران تعلیم می‌دهد.»

وی در ادامه با اشاره به کیوروگی و هان‌مادانگ خاطرنشان کرد: «کیوروگی، مسابقات و شامل مبارزه‌ها می‌شود و این رقابت‌ها در ۳ راند ۲ دقیقه‌ای انجام می‌شود و شامل یک داور وسط و ۴ داور در اطراف کار قضاوت مبارزه دو ورزشکار را به عهده میگیرند. هان مادانگ، سبک عمومی است که شامل شکستن اجسام سخت دفاع شخصی و نوعی پومسه ایروبیک است.»

این دانش‌آموز موفق بهارستانی، ضمن اشاره به کمربند‌های تکواندو تشریح کرد: «هر کمربند معنای خاصی دارد، کمربند سفید نشانگر پاکی، صداقت، صلح و برابری است که به‌عنوان یک دان محسوب می‌شود. کمربند زرد به عنوان خاک و آب و بارور ساختن کمربند سفید است؛ کمربند سبز به عنوان جوانه ای که از خاک می‌روید؛ آبی به‌عنوان آب، هوا و اکسیژن است که به جوانه کمک می‌کند تا ریشه کند؛ کمربند قرمز گلی که شکفته است؛ کمربند مشکی، به‌عنوان میوه آن گل است که درون هر میوه دانه‌هایی است که به عنوان شاگردان با هر دانه یک دان است.»

تکواندو‌کار بهارستانی اذعان کرد: «تکواندو ورزش، بسیار کاربردی است برای مواقعی که انسان از خود در برابر آسیب‌ها محافظت کند و می‌توانند مایه افتخار کشور خود باشند؛ به دلیل اینکه حرکات تکواندو درآمیخته با حرکات ورزشی مختلف است که دفاع شخصی شامل آن می‌شود. و می‌توان ان را ترکیبی از تمام ورزش دانست »

آیلین زیبایی با اشاره به اهمیت ورزش در زندگی تصریح کرد: «همانطور که ما در زندگی به ورزش برای تقویت بدن خود نیاز داریم، ما تکواندوکاران هم در تمام لحظات زندگی خود به تکواندو گره خورده‌ایم و با تمام لحظات پر از استرس و درد باز هم ادامه خواهیم داد.»

دانش‌آموز تکواندو‌کار بهارستانی ضمن اتمام سخنان خود به حمایت خانواده و مربیان اشاره کرد و گفت: «حمایت خانواده در همه جا مورد توجه قرار می‌گیرد. در این ورزش رزمی همیشه مورد حمایت خانواده قرار گرفتم و این موضوع باعث پیشرفت و تقویت روحیه بنده شد و توانستم با کمک مربی گرانقدرم استاد شهناز شجاع این موفقیت را به همراه تیم کسب کنم و از تمام آنها بسیار متشکر هستم.»

خبرنگار دانش‌آموز: النا چالیشگر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار