سخنگوی کمیسیون آموزش‌وتحقیقات در گفت‌وگو با پانا:

آموزش مفاهیم مالی به دانش‌آموزان از مقطع متوسطه دوم آغاز شود

تهران( پانا)- سخنگوی کمیسیون آموزش‌وتحقیقات با اشاره به اهمیت موضوعات اقتصادی برای خانوداده‌ها و همه افراد، اظهار کرد در دوره دوم متوسطه و ادامه آن در دانشگاه می‌توان آموزش مفاهیم اقتصادی را برای دانش‌آموزان و دانشجویان در دستور کار قرار داد و مفاهیم اقتصادی و آموزش‌ها در این زمینه از این مقطع قابل درک است.

کد مطلب: ۱۴۰۸۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مفاهیم مالی به دانش‌آموزان  از مقطع متوسطه دوم آغاز شود

احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش‌وتحقیقات در گفت‌وگو با پانا در رابطه با آموزش مفاهیم اقتصادی و مالی به دانش‌آموزان، بیان کرد: «در بحث آموزش مفاهیم مالی و یا چگونگی معاملات در بورس به دانش‌آموزان بستگی دارد چه مقطعی را برای آموزش مفاهیم اقتصادی و مالی انتخاب کنیم. مقطع دبستان و متوسطه اول، با مسائل اقتصادی و بورسی سروکار ندارند و شاید درک این مفهیم برای دانش‌آموزان دشوار باشد. آموزش این مباحث نیز نباید در این مقاطع تحصیلی صورت گیرد.»

آموزش‌های غیرضروری در مدارس

سخنگوی کمیسیون آموزش‌وتحقیقات در ادامه با اشاره به وجود برخی دروس غیرضروری در کتب درسی مدارس، گفت: «بسیاری از مسائلی که امروز در مدارس آموزش می‌دهیم، ضرورتی در زندگی دانش‌آموزان ندارد. این مسائل حتی یک بار هم در زندگی به کار افراد نمی‌آید.»

وی با تاکید بر اهمیت مسائل اقتصادی برای افراد در مقطع دانشگاه و متوسطه دوم اظهار کرد: «در دوره متوسطه دوم یا دانشگاه می‌توان مفاهیم اقتصادی و مالی را به افراد آموزش داد. در این دوره مفاهیم اقتصادی برای افراد اهمیت دارد. همچنین در این دوره افراد می‌توانند موضوعات و مسائل مالی را درک کنند.»

فلاحی دوره ابتدایی و متوسطه اول را زمانی برای زیرساخت‌سازی شخصیت افراد اعلام کرد و افزود: «برای برنامه‌ریزی و بسترسازی زیر ساخت‌های آموزشی و تربیتی بهترین دوره ابتدایی و متوسطه اول است. این زمان شکل‌گیری شخصیت اجتماعی و تربیتی دانش‌آموزان انجام می‌شود.بنابراین در این دوره بر این موضوعات متمرکز می‌شویم و موضوعات و مفاهیم سنگین‌تر همچون اقتصاد را در دوره دبیرستان و دانشگاه برای افراد در دستورکار قرار می‌دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار