امام جمعه قم:

سپردن مسئولیت به جوانان موجب پیشرفت جامعه و شکوفایی استعدادهاست

پرتاب موفق ماهواره نور ۳ تجلی فتح قله‌های بلند است

قم(پانا)- امام جمعه قم گفت سپردن مسئولیت با نقشه و برنامه درست به جوانان، هم سبب پیشرفت جامعه و هم سبب شکوفایی استعدادهای جوان می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۰۸۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
سپردن مسئولیت به جوانان موجب پیشرفت جامعه و شکوفایی استعدادهاست

آیت‌الله علیرضا اعرافی، امام جمعه قم در خطبه‌های امروز نماز در مصلای قدس اظهار کرد: فصل جوانی اوج توانایی و شکوفایی انسان است.

وی با بیان اینکه عمده شخصیت انسان در جوانی و شکل می‌گیرد و باید از این سنین، مسئولیت‌هایی متناسب را به جوانان سپرد، گفت: سپردن مسئولیت با نقشه و برنامه درست به جوانان، هم سبب پیشرفت جامعه و هم سبب شکوفایی استعدادهای جوان می‌شود و در این زمینه مثال‌های متعددی در تاریخ اسلام و عصر پیامبر (ص) وجود دارد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: در دوران انقلاب و دفاع مقدس نیز دیدیم که سپردن مسئولیت به جوانان چه نتایجی برای دفاع از کشور داشت.

خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه مقاطع سنی و بر مسئولیت‌ها، ثواب و عقاب انسان تاثیر می‌گذارد، اظهار کرد: در روایت متعددی بیان شده است که بعد از ۴۰ سالگی، مسئولیت انسان‌ها تشدید و سنگین‌تر می‌شود و مواخذه خداوند هم بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: بیان شده است زمانی که انسان به ۴۰ سالگی می‌رسد ملائک خطاب به انسان می‌گویند: احتیاط بیشتر کن تو به مرگ نزدیک‌تر شدی و آمادگی تو باید بیشتر شود.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: در سنینی که انگیزه‌های دعوت کننده به انحرافات در بعضی جهات کاهش پیدا می‌کند و از سوی دیگر انسان به مرگ و نقطه پایان زندگی نزدیک‌تر می‌شود، مسئولیت سنگین‌تر و عقاب بدی‌ها بیشتر خواهد شد.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس فصلی تاریخی و کم نظیر در تاریخ ایران بود و باید قدر آن را دانست.

وی افزود: ایمان ملت، استواری مردم و رهبر امام خمینی (ره) پدیده‌ای بی نظیر را خلق کرد که ملتی تنها با دست خالی در برابر حمایت همه مستکبرین عالم در برابر صدام پیروز شد.

خطیب جمعه قم با تاکید بر اینکه زنده شدن سنت‌های صدر اسلام در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها بی‌نظیر بود، گفت: آنچه در تاریخ اسلام و عاشورا می‌خواندیم را در جبهه‌ها به چشم دیدیم. عبادت، اخلاق، معنویت، ایثار و فداکاری در جبهه‌ها تجسم پیدا کرد و دفاع مقدس به یک مکتب نجات بخش و مقاومت تبدیل شد.

وی با اشاره به میلاد رسول الله (ص) گفت: ما هم به وحدت ملی و هم وحدت مذهبی نیازمند هستیم. انقلاب اسلامی منادی وحدت میان ملل اسلامی و منادی وحدت میان مستضعفین در مقابل مستکبرین بود. سرمایه‌های بزرگ و کم نظیر جهان اسلام و مستضعفان به گونه‌ای است که اگر انسجام پیدا کنند همه قدرت‌های مستکبر کنار خواهند رفت.
مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: پرتاب موفق‌آمیز ماهواره نور سه و قرار گرفتن ایران جز ده کشور دارای این فناروی مایه مباهات و افتخار است. علیرغم تحریم‌های سنگین و ظالمانه، ملت ما روز به روز قله‌های بلندی را فتح می‌کند.

وی گفت: دشمنان بدانند هوشیاری و مجاهدت مردم ایران، تلاش مسئولان، پیشگامی جوانان و وحدت ملت به فضل خدا تلاش‌ها و توطئه‌های آنان را ناکام خواهد کرد و داغ حسرت و ناامیدی را بر دل مستکبرین عالم خواهد نشاند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار