امام جمعه رودهن:

مطالبه پیامبر و ائمه از مسلمانان، حفظ وحدت در جامعه اسلامی است

رودهن(پانا) - امام جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با توجه به هفته وحدت، تلاش برای ایجاد وحدت در جامعه اسلامی را مهم‌ترین مطالبه پیامبر و ائمه اطهار از مسلمانان برشمرد که همین وحدت عامل استحکام و بقای امت اسلام است.

کد مطلب: ۱۴۰۸۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مطالبه پیامبر و ائمه از مسلمانان، حفظ وحدت در جامعه اسلامی است

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی، امام جمعه بخش رودهن، در نماز جمعه گفت: در هفته پیش رو، میلاد باسرسعادت نبی‌المعظم اسلام و امام صادق(علیه السلام) و هفته وحدت را داریم. خدمت همه‌ شما عزیزان، تبریک می‌گویم. اینکه خداوند متعال وجود مبارک پیامبر را به عنوان اسوه و الگو معرفی می‌کند، یک معنایش این است که معیار سنجش اعمال ما، میزان شباهت آن به پیامبر است. چرا که فکر پیامبر و اعمال پیامبر، معیار انسانیت است. هر کسی که بیشترین الگوپذیری را از رفتار پیامبر داشته باشد، در روز قیامت نیز سربلند است. چرا که آن حضرت، معیار انسان زیستن است. پیامبراکرم صلی الله علیه و اله و سلم فرمودند:آن فردی که راه و روش من را زنده کند و از راه و روش من، پیروی کند، من را زنده کرده است. و ان کسی که من را زنده کند، در بهشت همراه من خواهد بود.

وی افزود: محبوب‌ترین بندگان در پیشگاه خداوند، آن بندگانی هستند که بیشترین تبعیت را از اخلاق پیامبر خدا داشته باشند. وجود مبارک پیامبراکرم هم با خلق خدا ارتباط موثر داشت و هم با خدا، پیوندی مستحکم داشت. در همه امور، اعتدال داشت و از افراط و تفریط دوری می‌کرد. هرکسی اگر حاجتی داشت، حاجت او را برآورده می‌کرد. به قدری مهربان و نرم‌خو بود که مردم ایشان را پدری مهربان می‌دانستند. همیشه از جدال و جر و بحث و پرحرفی و زدن حرف‌های بیهوده، دوری می‌کرد.

امام جمعه شهر رودهن در ادامه مطرح کرد: وجود مبارک پیامبر، کسی را تخریب نمی‌کردند و سرزنش نمی‌کردند و هیچگاه در جست و جوی عیوب دیگران نبودند. بسیار خوش‌قول بودن و از خلف وعده پرهیز می‌کردند. امانت‌دار و همواره از خداوند متعال می‌خواست که به او اخلاق نیک بدهد و از چیزهایی که اخلاق او را آلوده می‌کند، باز دارد.

حسینی همچنبن اذعان کرد: یکی از مسایلی که باید در جامعه اسلامی به آن توجه ویژه بشود، بحث فرهنگ است. مسایل فرهنگی از جمله مهم‌ترین مسایل هرجامعه‌ای به حساب می‌آید و عوامل مختلفی در استحکام فرهنگ یک جامعه، نقش موثری دارند. امامان نقش مهمی در شکل‌گیری فرهنگ جامعه داشته‌اند. در این میان، نقش امام صادق علیه السلام، بدلیل فرصت‌ها و زمینه‌هایی که برای او فراهم بوده است، یک نقش پر رنگ‌تر و ویژه‌تر است. وجود مبارک ایشان، ساختار شیعه را سازماندهی کرد و با ابتکاراتی که آفریدند، شئون مختلف جامعه شیعه را مهندسی نمودند.

وی در تکمیل صحبت‌هایش مطرح کرد: یکی از درس‌هایی که ما از سیره و روش امام صادق می‌آموزیم، درس وحدت و تقویت وحدت جامعه اسلامی است. هم عصر امام صادق، افرادی بودن که به لحاظ فقهی و فکری همراه با امام نبودن و در مسیر ایشان نبودند اما امام صادق می‌رفتند در نماز جماعت آنها شرکت می‌کردند و اینقدر رفتار ایشان کریمانه بود که برخی از اصحاب فقه که مخالفین فکری امان بودند، می‌آمدند پای درس امام می‌نشستند و بهره فقهی می‌بردند.

امام جمعه رودهن همچنین عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین خواسته‌های ائمه علیهم السلام و امامین انقلاب از ما، تلاش برای حفظ وحدت در جامعه اسلامی است. یکی از عواملی که در مشکلات جامعه اسلامی دخیل است، بحث تفرقه و جدایی جامعه اسلامی است. تفرقه و جدایی جامعه اسلامی خواست استکبار و انگلیس خبیث و آمریکای جنایتکار است چرا که در سایه این اختلاف، نقشه‌های شوم‌شان را پیاده می‌کنند و به مطامع دنیوی‌شان می‌رسند. یکی از دغدغه‌های ما باید حفظ وحدت در جامعه اسلامی باشد بویژه در این دورانی که می‌طلبد صفوف جامعه اسلامی مستحکم‌تر برای رفع موانع و مشکلات جامعه اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در جامعه ما اقشار مختلفی تلاش می‌کنند تا آسایش و امنیت برای مردم فراهم بشود. برای کاهش درد‌ها و رنج های مردم در تلاش هستند. یکی از این اقشار، قشر شریف آتش‌نشان است که روز آتش‌نشان را به این بزرگواران تبریک عرض می‌کنم و از زحمات‌شان تقدیر می‌کنیم. از صبوری‌ها و مجاهدت‌های این عزیزان نهایت سپاس را داریم. یکی دیگر از اقشاری که امنیت و آرامش جامعه مدیون زحمات آنها است، نیروی انتظامی است. تامین امنیت در جامعه ما، برعهده‌ نیروی انتظامی است.

امام جمعه رودهن اظهار کرد: امام صادق علیه السلام می فرماید که سه ویژگی است که همه ی مردم به آنها نیاز دارند که یکی از آنها امنیت و دیگری عدالت و سومی نیز آسایش است. شغل پرمشقتی دارند اما با ایثارگری و مجاهدت شبانه روزی، بدنبال تامین امنیت جانی و امنیت اقتصادی و فرهنگی و اخلاقی جامعه در تلاش هستند. اقتدار و سربلندی کشور و اینکه اجانب به خودشان اجازه نمی‌دهند که به این مملکت چپ نگاه بکنند، مرهون زحمات نیروهای امنیتی و نظامی و انتظامی و نیروهای مسلح است. ان شا‌الله خداوند متعال به زحمات و مجاهدت های این عزیزان ما، آنگونه که درخور و شان حضرتش است، پاداش عنایت کند.

خبرنگار: نازنین سعیدی نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار