مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان: 

انجام اعمال نیکوکارانه، راه رسیدن به خداشناسی است

بهارستان یک(پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در حاشیه برگزاری جشن عاطفه‌ها انجام امور و اعمال نیکوکارانه را، راه رسیدن به خداشناسی عنوان کرد که می‌بایست در دانش‌آموزان تقویت شود.

کد مطلب: ۱۴۰۷۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
انجام اعمال نیکوکارانه، راه رسیدن به خداشناسی است

آیت اصلانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در حاشیه برگزاری جشن عاطفه‌ها در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد:« در دین اسلام کمک‌رسانی به دیگران و هم‌نوعان خویش حائز اهمیت است بطوری که امیرالمؤمنین در حکمت ۳۰۴ نهج‌البلاغه می‌فرمایند، نیازمندی که به تو روی آورده فرستاده خداوند است؛ به عبارتی هرشخصی که به سمت ما دست نیاز بلند می‌کند و خواستار کمک است از سوی خداوند می‌باشد و ما بایستی با در نظر گرفتن خشنودی خداوند به ایشان کمک کنیم.»

وی در ادامه‌ ضمن اشاره به ضرورت یاری نیازمندان اظهار کرد:« کسی که از یاری به نیازمندی دریغ کند از خداوند کمکش را دریغ کرده و آنکس که ببخشد به خداوند بخشیده است؛ ما بایستی بدون درنظر گرفتن خصومت‌های شخصی به کسی که خواستار و نیازمند کمک است تنها با درنظر گرفتن خشنودی خداوند کمک کنیم و در راه رضای ایشان قدم برداریم؛ همچنین می‌بایست به نیازمندان طوری کمک کنیم که حتی مستحب بودن آن عمل را نیز درنظر نگیریم و تنها رضای خداوند را درنظر داشته باشیم؛ چراکه از هر دست بدهیم از همان دست هم خواهیم گرفت.»

اصلانی در خصوص الگو قرار دادن پیامبر اکرم اذعان کرد:« افراد بسیاری وجود دارند که ثروتمند هستند ولیکن با این حال بسیار در یاری رساندن به خلق‌الله سخت‌گیری می‌کنند؛ به طوری که دست دلشان به کمک و بخشش نمی‌رود؛ بایستی در بخشش مال خود به قدری وسیع عمل کنیم و بخشنده باشیم که رنگ و روی پیامبر را به خود بگیریم؛ لذا ایشان تنها در راه خداوند بخشش می‌کردند و به غیر از این را درنظر نداشته‌اند، ایشان یکی از بهترین الگوها در راه نیکوکاری هستند که اگر هرکدام از ما چنین سیمایی به خود بگیریم همرنگ ایشان خواهیم شد.»

آیت اصلانی پیرامون امر نیکوکاری در دین اسلام ادامه داد:« از دیگر برکات ما ملت ایران کمک به هم‌نوع خویش است؛ در دین و مذهب ما به این امر سفارش شده است و موجب توجه ما به همراهان و آشنایان می‌شود؛ زیباترین عمل نیکوکارانه نیز در این بین جشن عاطفه‌ها می‌باشد که در کنار دانش‌آموزان و بامشارکت آنان به هم‌نوعان خویش کمک می‌کنیم.»

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در خصوص ابعاد مختلف جشن عاطفه‌ها اظهار کرد:« نخستین بعد درنظر گرفته شده در طرح جشن عاطفه‌ها، شاهد بودن دانش‌آموزان درخصوص مشارکت مسئولین است؛ به عبارت دیگر ما به امری که دیگران را بدان هدایت می‌کنیم خود نیز عمل می‌کنیم و بدین ترتیب دانش‌آموزان می‌توانند اعتماد کنند به گفته‌هایمان و الگوگیری کنند از چنین مسائلی که سرنوشت ساز نیز خواهد بود.»

اصلانی در تشریح میزان مشارکت دانش‌آموزان در این طرح گفت:« بعد دیگری که در اجرای این طرح درنظر گرفته شده است، شناخت آئین و مذهب از سوی دانش‌آموزان می‌باشد؛ همانطورکه در دین و مذهب ما به اعمالی سفارش و هدایت شده‌ است که این اعمال را می‌توانیم به عنوان برنامه برای آینده در نظر بگیریم و در این امر به نسبت هم‌نوعان خویش اقدامی کنیم؛ لذا هر عملی که صورت می‌گیرد موجب حسن ثواب نسبت به خودمان نیز خواهد شد؛ با امر نیکوکاری ما به خداشناسی می‌رسیم و امیدواریم دانش‌آموزان ما بتوانند این دید را داشته باشند که در ساخت آینده‌ای خوب، حضور و مشارکت خواهند داشت.»

دانش‌آموز خبرنگار: رقیه جوادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار