وزیر آموزش و پرورش مهمان خانواده شهید پوریا احمدی شد

تهران (پانا) - در آستانه سالگرد شهادت شهید پوریا احمدی، وزیر آموزش و پرورش با خانواده این شهید مدافع امنیت دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۶۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش مهمان خانواده شهید پوریا احمدی شد

در آستانه سالگرد شهادت شهید پوریا احمدی، رضا مراد صحرایی با حضور در منزل این شهید مدافع امنیت، یاد و خاطره او و همه شهدای جمهوری اسلامی ایران را گرامی‌ داشت.

در این دیدار که با حضور همسر و فرزندان این شهید بزرگوار برگزار شد، خانم فتحی، همسر شهید شرح مختصری از زندگی شهید پوریا احمدی داد و گفت: ایشان طبق گفته خانواده از همان دوران کودکی به اهل بیت (ع) علاقه داشت و در طول سال‌های زندگی با ایشان نیز شاهد بودم که عاشق اهل بیت (ع) است و همیشه می‌گفت "امام حسین (ع) هوای ما سینه زن و گریه کن هایش را دارد."

همسر شهید احمدی ادامه داد: در شب مضروب شدن نیز شهید در هیئت عزاداری بودند و بعد از اتمام مراسم مورد اصابت چاقو قرار گرفتند. شب شهادت ایشان مصادف شد با شب شهادت امام حسن‌مجتبی (ع)، پوریا خیلی علاقه به امام حسن‌مجتبی (ع) داشت و چون پدرش شب شهادت نذری می‌داد، آقا پوریا هم ادامه‌دهنده راه پدرش بود. همیشه می‌گفت امام حسن‌مجتبی (ع) خیلی غریب است.

وی در خصوص کار و شغل شهید احمدی گفت: آقا پوریا کار آزاد داشتند و به زندگی ساده خودمان مشغول بودیم، اما همواره پای مراسمات مذهبی و مناسبت‌ها بودند. در زمان اغتشاشات فشار زیادی وجود داشت، هجمه‌های فراوانی بود اما بازهم پای کار ایستاد و در این راه شهید شد.

در ادامه این دیدار رضا مراد صحرایی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید پوریا احمدی و باقی شهدای ایران اسلامی از جمله شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع امنیت، اظهار کرد: این کشور روزهای سختی را گذرانده اما به برکت خون شهیدانی همچون شهید احمدی، نتایج خوبی را نیز به دست آورده است.

وی در ادامه خطاب به فرزندان این شهید مدافع امنیت گفت: هرگاه هوا غبارآلود می‌شود، باید صبر داشت غبار که کنار رود روشنی و حقایق مشخص میشود. پدر شما از چند چیز دفاع کرد؛ اول خاک و پس از آن هویت، ایمان و سرمایه‌های این کشور.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهدای امنیت بصیرتی فراتر از بصیرت عادی داشته‌اند، عنوان کرد: در زمانی که خیلی‌ها تردید دارند، این شهیدان بزرگوار تردیدی در دل راه ندادند و دانستند راه درست کدام است، خون این شهیدان یه این کشور برکت می‌دهد چرا که کاری با قیمت و ارزشمند انجام داده‌اند.

در این دیدار دختران شهید پوریا احمدی نیز با وزیر آموزش و پرورش به گفت‌وگو نشستند و مواردی را در خصوص نحوه تحصیل خود بیان کردند. فاطمه احمدی، دختر بزرگ شهید که دانش‌آموز یکی از هنرستان‌های شهر تهران است به بیان دغدغه‌های خود پرداخت، وزیر آموزش و پرورش نیز درخصوص هنرستان‌ها گفت: هنرستان‌ها وضعیت امیدوار کننده‌تری را نسبت به سال‌های گذشته پیدا کرده‌اند و هدف این است که به آن‌ها کمک کنیم و در جهت توسعه بخشیدن به هنرستان‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم، برای مثال یکی از کمک‌ها این است که با هنرستان‌هایی که رشته طراحی و دوخت دارند و اقدام به دوخت لباس می‌کنند، قردادی بسته شود تا لباس‌های فرم دانش‌آموزان توسط این مراکز تولید شود، چنین کاری قطعا می‌تواند انگیزه بخش باشد.

گفتنی است در این دیدار زهرا پناهی روا مدیر کل شاهد و امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش نیز حضور داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار