بازگشایی مدارس شهرستان کردکوی در یکم مهر ماه مصادف با هفته دفاع مقدس

گلستان (پانا) - در یکم مهرماه، همزمان با آغازهفته دفاع مقدس ،زنگ ایثار و مقاومت در شهرستان کردکوی به صدا در آمد.

کد مطلب: ۱۴۰۶۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی مدارس  شهرستان کردکوی در یکم مهر ماه مصادف با هفته دفاع مقدس

صبح امروز در دبیرستان شهید علی میاندره شهرستان کردکوی مراسمی با حضور همسر شهید علی میاندره و کبیری راوی هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

خسروی ،مدیریت دبیرستان ضمن عرض تبریک سال تحصیلی جدید، عنوان کرد: خداوندا، به سوی تو آمده ایم تا از تو مدد جوییم و یاری طلبیم و بخواهیم که مارا به خود وانگذاری که ما بی تو هیچ و پوچیم
در سال جدید از خداوند منان خواستارم که بهترین ها برای شما دانش آموزان پرتلاش رقم بخورد و شاهد موفقیت های روز افزون شما باشیم .

همسر شهید میاندره هم در رابطه با وظیفه دختران دانش آموز در قبال شهدا بیان کرد: زمانی که شما وارد این مدرسه شدید این شهدای فرهنگی بودند که بدرقه راهتان شدند؛پس قدر خود،دبیران ، مدیران و معاونین و از همه مهم تر خانواده خود را بدانید .

وی در ادامه بیان کرد : در این ماه ها شاید بیشترین دلیل خانه نشینی من چشم در چشم نشدن با خانمها و دختران کم اعتقادی هستند که باعث آزرده خاطری شهدا از جمله همسر من شهید میاندره می‌شوند .

کبیری راوی هشت سال دفاع اظهار داشت: دختران عزیز ،انشالله با الگو قرار دادن معلمان که یاد گیرنده تعلیم و تربیت از آنها هستید،بهترین ها را بیاموزید.

وی در ادامه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را خدمت دانش آموزان تبریک و تهنیت عرض کرد و ادامه سخنانشان را داستانی کوتاه از واقعه حمله به شهر سوسنگرد عنوان کرد و این چنین شرح داد : همانطور که می‌دانید ، کشور عزیزمان ، در سال ١٣۵٩ به قصد فتح و غارت مورد هجوم و حمله رژیم بعثی عراق قرار گرفت و در یکی از عملیات ها ، صدام به شهر سوسنگرد ، یکی از شهر های استان خوزستان حمله کرد و در طی این حمله هولناک ، مردم شهر را ، ترک کرده و سوار خودرو هایی شدند و به مکانی امن پناه بردند . در این میان مادری بود که پسر ٣ساله ای را در اغوش داشت و هرچه می دوید ، به ماشین نمی رسید و زمانی که رسید دید که وانت پسر از خانواده های جنگ زده هاییست که زن فرزند خود را راهی مکانی دیگر کردند و خود به جنگ با نظامیان عراقی پرداختند . آن مادر پس از آن روز ,دیگر فرزند خود را می‌دید.. نا امیدی چشمانش هیچ وقت از یاد زمان نمی‌رود.دیدید دختران ، جنگ همینقدر با خانواده ها بی رحم بود .

وی با جمله (شهدا میدان جنگ را، دانشگاهی می پنداشتند که در آن درس شجاعت و ایثار و بندگی و مردانگی ، درس دشمن شناسی تدریس میشد و تنها افرادی که این درس را با موفقیت پشت سر می گذاشتند شهدایی بودند که خوب درس خود را پس دادند . ) به سخنان خود پایان داد .

در حاشیه مراسم، پذیرایی، مقاله خوانی، پخش سرود ، قرائت قرآن اجرا و از رتبه های برتر شهرستان تجلیل به عمل امد و بازدید از نمایشگاه هفته دفاع مقدس در این مدرسه انجام شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار