مهسا ایرانیان در گفت‌وگو با پانا:

در تولید فیلم کودک مشکل فیلمنامه وجود دارد

تهران (پانا) - بازیگر سینمای کودک و نوجوان می‌گوید وضعیت این سینما خوب نیست و همچنان در تولید فیلم کودک مشکل فیلمنامه وجود دارد.

کد مطلب: ۱۴۰۶۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
در تولید فیلم کودک مشکل فیلمنامه وجود دارد

مهسا ایرانیان بازیگر فیلم سینمایی «والدین امانتی» در گفت‌وگو با پانا درباره شرایط فیلم‌های کودک و نوجوان گفت: «وضعیت سینمای کودک و نوجوان اصلا خوب نیست، اندک کسانی را داریم که سالیان است برای سینمای کودک و برای کودک کار می‌کنند. ما دوحالت داریم؛ درباره کودکان و برای کودکان، در بخش برای کودکان ضعف بسیاری وجود دارد.»

وی با اشاره به ایفای نقش‌ خود در اثری به کارگردانی حسین قناعت عنوان کرد: «در زمینه فیلم‌های برای کودکان به لحاظ فیلمنامه‌نویسی و تهیه و تولید بسیار ضعف داریم. مثل خیلی از کشورها نیستیم که برای کودکانمان کار خیلی متنوع و ویژه‌ای بسازیم؛ فعالیت ما در این حوزه در سینما ضعیف است و در تلویزیون هم این اواخر توجهی نمی‌شود.»

ایرانیان جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان را یک فرصت دانست و اظهار کرد: «این جشنواره خیلی کمک می‌کند و انگیزه خوبی برای فیلم‌سازان است. شاید تنها نبض تپنده سینمای ما در حوزه کودک همین جشنواره باشد. حیف است در طول یک سال فقط به اندازه یک جشنواره به سینمای مختص این گروه می‌پردازیم. ساخت فیلم و سریال برای کودکان و نوجوانان باید به عنوان یک اولویت باشد.»

وی گفت: «کودکان و نوجوانان نسل اثرگذار فردا هستند و این بسیار حائز اهمیت است. به غیر از کارهایی که خودم ایفای نقش داشته‌ام، سریال هشتک خاله سوسکه، نارگیل و ‌... را دیده‌ام. شبکه نمایش خانگی در این چند سال اخیر شرایط را برای نمایش کارهای کودک و نوجوان مهیاتر کرده و سریال‌ها و مینی‌سریال‌هایی را در این حوزه می‌بینیم که برای کودکان ساخته می‌شود.»

بازیگر فیلم سینمایی «گل به خودی» با اشاره به ضعف تولید محتوا در حوزه کودک و نوجوان، بیان کرد: «در بخش تئاتر تالار هنر را داریم که ویژه در حوزه کودکان نمایش روی صحنه دارد. اما طی چند سالی که درگیر با کرونا بودیم، برنامه نمایش خیلی بهم ریخت و تقریبا همه چیز کساد شد. در حوزه کودک و نوجوان که در شرایط ثبت هویت برای خودشان هستند باید آثاری را تولید کنیم که هم در سلیقه مخاطب و هم فرم را رعایت کرده است. گاهی به شدت محتوا زده هستیم و فقط دنبال محتوا می‌رویم، غافل از اینکه برای این گروه فرم جذاب است و بیان بیش از حد محتوا آنان را خسته می‌کند.»

وی ادامه داد: «زمانی که ما کودک بودیم، مرضیه برومندهایی بودند که در حوزه کودک و نوجوان کار می‌کردند. الان اما شرایط به هر دلیلی فرق کرده و نداشتن تولیدات مناسب خطرناک به نظر می‌رسد. البته کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگانی داریم که دوست دارند در این حوزه کار کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار