مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان:

تحول و تحول‌گرایی مهم‌ترین اولویت مدارس در سال تحصیلی جدید است

زاهدان (پانا)_ مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت رویکرد مهم و اصلی آموزش و پرورش در سال جدید تحول و تحول گرایی، تقویت و توسعه توانمندسازی معلمان، تقویت مدارس دولتی و ارتقا اختیارات مدیران مدارس و بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی های گوناگون دانش‌آموزان در برنامه‌ها و فعالیت‌های جاری مدارس خواهد بود.

کد مطلب: ۱۴۰۶۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تحول و تحول‌گرایی مهم‌ترین اولویت مدارس در سال تحصیلی جدید است

حسن بروشکی در آیین محوری آغاز سال تحصیلی و نواختن زنگ مهر و مقاومت، ضمن تبریک فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، از همت جهادگونه معلمان، مدیران مدارس و همکاران اداری و ستادی در راستای تمهید مقدمات برای آغاز سال تحصیلی تقدیر کرد.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید قریب به ۹۰۰ هزار دانش آموز در مدارس دولتی و غیردولتی مشغول به تحصیل خواهند شد و رسالت تربیت این تعداد دانش آموز را بیش از ۴۹ هزار فرهنگی فهیم و ساعی و خوشفکر عهده دار هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: از ابتدای خردادماه با شروع فرآیند ثبت نام دانش آموزان عملاً فعالیت ستاد پروژه مهر در همه شهرستان‌ها و مناطق استان آغاز شده و در کنار همه اقدامات انجام گرفته، موضوع توزیع کتب درسی برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش استان از ۱۶ خردادماه شروع شده و اکنون کتب درسی در همه مدارس موجود و با شروع سال تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

بروشکی گفت: در بحث ساخت و ساز کلاس‌های درس و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۳۹ پروژه در قالب ۷۶۲ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۵۳۱۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته و در سال‌های اخیر و از ابتدای دولت سیزدهم، سیستان و بلوچستان تبدیل به کارگاه مدرسه سازی شده و نهضت ساخت و ساز کلاس‌های درس آغاز و در حال تقویت و توسعه است، به گونه‌ای که به طور میانگین سالانه با تفاهمنامه میان قرارگاه امام حسن مجتبی و نوسازی مدارس مقرر شده در سه سال هر سال ۲۰۰۰ کلاس درس در مجموع ۶ هزار کلاس احداث شود.

وی ادامه داد: شعار سال تحصیلی آینده، همه با هم یکصدا ایران، مدرسه قوی - ایران قوی، خواهد بود و بر همین اساس و با هدف تحقق و عملیاتی کردن این شعار به دنبال تقویت مدارس دولتی و نظارت حداکثری بر عملکرد مدارس غیردولتی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: اعتقاد داریم مدیران و معلمان مدارس نقطه تحول و ایجاد تغییر و تحول رو به جلو هستند و هرچه اختیارات مدیران مدارس افزایش یابد، قطعاً نتایج خوب و درخور تحسینی به دنبال خواهد داشت و موفقیت مدارس در گرو داشتن برنامه مدون هفتگی، ماهیانه، فصلی و سالانه است که به عنوان نقشه راه و چشم انداز آینده از آن یاد می‌شود و همه مدارس ملزم به داشتن برنامه یادشده هستند.

وی افزود: موضوع توانمندسازی نیروی انسانی و به روز بودن دانش معلمان نیز بسیار حائز اهمیت است به گونه‌ای که در صدد هستیم با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی به صورت شهرستانی و حتی درون مدرسه‌ای این موضوع را تقویت کنیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت دانش آموزان و توانمندی آنان در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مدارس نیز به موفقیت در دسترسی به اهداف آموزشی تربیتی کمک شایانی می‌کند و اعتقاد داریم انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های مدرسه توسط خود دانش آموزان و با مشارکت آنان صورت پذیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: دانش آموزان ما نیز باید تربیتی انقلابی و اسلامی داشته باشند و لازم است تلاش کنیم دانش آموزانی توانمند، بصیر، خلاق، فکور، ماهر و در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

بروشکی خاطرنشان کرد: مدرسه و خانواده دو مولفه مهم و تاثیرگذار در عرصه تعلیم و تربیت هستند که هر کدام به فراخور وظایف خود در تربیت دانش‌آموزان نقش آفرینی می‌کنند و در این بین فعالیت‌های مدرسه و برنامه‌های آموزشی و تربیتی جاری در فضای کلاس درس و مدرسه زمانی تکمیل می‌شود و معنا پیدا می‌کند که ارتباط دوسویه بین مدرسه و خانواده برقرار باشد و به تعبیر دیگر خانواده در کنار مدرسه و همراه و همگام با مدرسه گام بردارد.

وی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری مشارکت فکری و عملی و هم‌اندیشی بین عوامل مدرسه و اولیای دانش آموزان با توجه به شرایط موجود در پیرامون دانش آموزان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی و روانی ضرورت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم با توجه به گستردگی حوزه تعلیم و تربیت و فراوانی برنامه ها و فعالیت های آموزشی و تربیتی، همراهی و کمک مجموعه‌های مختلف و دستگاه های اجرایی می تواند در تحقق اهداف نظام آموزشی و عدالت آموزشی در جای جای سیستان و بلوچستان مثمر به ثمر واقع شود.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه دُری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار