معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد؛

جبران کمبود معلم در سال تحصیلی جدید با 3 روش‌

تهران (پانا) - معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت کمبود نیروی انسانی با توجه به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار جمعیت دانش‌آموزی کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، با استفاده از ظرفیت دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان، بازنشستگان و افزایش ساعت کاری شاغلان رفع شد.

کد مطلب: ۱۴۰۶۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
جبران کمبود معلم در سال تحصیلی جدید با 3 روش‌

موسی‌الرضا کفاش روز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی در دبیرستان دوره اول دخترانه هجرت شهر سمنان افزود: برای رفع کمبود احتمالی معلمان از ظرفیت بازنشستگان تا سقف ۲۴ ساعت اضافه می‌شود و شاغلان در صورت تمایل می‌توانند ساعت‌های بیشتری تدریس کنند.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: تلاش می‌شود سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با کمترین دغدغه در زمینه کمبود نیروی انسانی در نظام تعلیم و تربیت کشور و بدون وقفه تداوم یابد.

وی اضافه کرد: پوشش تحصیلی در کشور طبق گزارش‌ها، مطلوب است و پوشش تحصیلی در استان سمنان بالاتر از میانگین کشوری و به میزان بیش از ۹۸ درصد است.

کفاش بیان کرد: شورای عالی آموزش و پرورش مرجع سیاستگذاری و قانونگذاری در وزارتخانه آموزش و پرورش است و امید است سال تحصیلی پربرکت در راستای سند تحول بنیادین و منویات رهبر معظم انقلاب پیش‌رو باشد.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش یادآور شد: محور فعالیت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ حول سند تحول بنیادین همراه با نشاط، تحرک و آموزش‌های مهارتی و تربیتی مدنظر است.

‌هزار و ۲۸ مدرسه با ۱۱ هزار و ۲۰۰ نیرو در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ پذیرای ۱۳۳ هزار دانش‌آموز استان سمنان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار