انهدام باند جاعلان اسناد ثبتی در شرق تهران

تهران (پانا) - رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به انهدام یک باند جعل اسناد رسمی در شرق تهران، گفت این متمهان با جعل اسناد، اقدام به خرید و فروش اموال و مایملک شهروندان می‌کردند.

کد مطلب: ۱۴۰۴۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
انهدام باند جاعلان اسناد ثبتی در شرق تهران

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار کارآگاه علی ولیپور گودرزی در تشریح این خبر گفت: در اولین روزهای شهریور ماه امسال، پرونده ای تحت عنوان جعل وکالتنامه تعویض پلاک خودرو، از شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه هشت تهران برای رسیدگی تخصصی به اداره 13 معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ارجاع شد.

این مقام انتظامی گفت: شاکی در بیانات خود به کارآگاهان گفت که سند وکالتنامه تعویض پلاک خودروی سواری اش در سال گذشته و بدون حضور او در یک دفترخانه تنظیم شده است.

وی افزود: متعاقباً اقدامات لازم برای احضار مالک دفترخانه ثبت اسناد به اداره آگاهی صورت گرفت و متعاقبا این فرد که "حسین" نام داشت در برابر کارآگاهان قرار گرفته و عنوان داشت که هرگز به این موضوع ارتباطی نداشته است و جاعلی را که اشاره می شود، نمی شناسد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت، تصریح کرد: در بازجویی های تکمیلی این فرد مدعی شد که خود شاکی در دفترخانه حاضر شده و اقدام به امضای اسناد کرده است اما در نهایت لب به اعتراف گشود و به همدستی خود با جاعلان به نام های "سعید" و "مهران" اعتراف کرد.

سردار گودرزی، اظهار کرد: جزییات پرونده در اختیار بازپرس پرونده رسید و متهم با صدور قرار وثیقه، برای تکمیل تحقیقات از جمله شناسایی و دستگیری سایر همدستانش مجددا تحت بازجویی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در تحقیقات بعدی یکی از متهمان شناسایی و دستگیر شد و به جرم خود با همدستی متهم دیگر پرونده و فردی دیگر، اعتراف کرد که با شناسایی دو نفر دیگر، طی یک عملیات ضربتی آن 2 تن نیز دستگیر و در بازجویی های انجام شده به جرم خود اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: متهمان برای رسیدگی قضایی به دادسر منتقل شدند تا دستور قضایی برای این پرونده صادر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار