وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

آذربایجان و تبریز قلب تپنده تمدن ایرانی اسلامی است

تبریز (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به اهمیت بسیار زیاد شعر و ادبیات فارسی، آذربایجان و تبریز را قلب تپنده تمدن ایرانی اسلامی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۴۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آذربایجان و تبریز قلب تپنده تمدن ایرانی اسلامی است

محمد مهدی اسماعیلی در همایش روز ملی شعر و ادب فارسی گفت: تبریز و آذربایجان نقش مهمی را در همه داشته های فرهنگی و تمدنی ایران اسلامی دارد چرا که تبریز تنها یک شهر نیست بلکه تبریز و آذربایجان در تمام تاریخ پرعظمت ایران یک نقش بی بدیل و تمدن ساز داشته است.

وی ادامه داد: مقبرة‌الشعرا تبریز گواه عظمت فرهنگی این خطه است که در این راستا تدفین بیش از ۴۰۰ شاعر والاقدر در یک مجموعه عظمت فرهنگی و هنری تبریز را به رخ جهانیان می‌کشد.

اسماعیلی اظهار کرد: آذربایجان و تبریز قلب تپنده تمدن ایرانی اسلامی است چرا که در همه تحولات مهم در ایران اسلامی تبریز و تبریزی ها همیشه پیشگام بوده اند و لذا در این خصوص همه داشته های این خطه مفاخر پرافتخار ایران زمین هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد: استاد شهریار در قله شعر و ادب فارسی قرار دارد چرا که ایران اسلامی در آن دوره آماج ورود تفکرات جدید و نوین بوده که استاد شهریار علمدار شعر آیینی در آن دوره می‌شود.

وی یادآور شد: یکی از نماد های فرهنگی ایران اسلامی استاد شهریار و شعر های این شاعر تاریخ ساز است که یکی از مظاهر عمده و اصلی در انسجام و هویت ملی ایرانیان است.

اسماعیلی تصریح کرد: تبریز و آذربایجان یک مکتب فکری، ادبی، هنری و فرهنگی است که شعار تاثیرگذاری تبریز و آذربایجان متاثر از این مکتب و هویت ایرانی است.

وی افزود: توسعه فرهنگ و هنر یکی از اولویت های اصلی و اساسی دولت سیزدهم است که در تلاش هستیم فرزندان ایران اسلامی را با گذشته فرهنگ و هنر ایران آشنا کرده و آنان را به انس گیری هر چه بهتر با این مفاخر ارزنده دعوت کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با انجام برنامه هایی که در این زمینه طراحی شده شاهد رویداد های عالی در این عرصه بوده و فرهنگ و هنر را در سطح کشور بیش از پیش توسعه و گسترش دهیم.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار