اردبیل برترین استان کشور در اجرای طرح نهضت ملی مسکن شد

اردبیل (پانا) - معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی اردبیل گفت اردبیل در طرح نهضت ملی مسکن به عنوان استان برتر در بین استان‌های کشور شناخته شد.

کد مطلب: ۱۴۰۴۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
اردبیل برترین استان کشور در اجرای طرح نهضت ملی مسکن شد

محمد زارع حسین‌زاده، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی اردبیل اظهار کرد: این طرح‌ها در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مساحت ۷۶۶ هکتار با پیشرفت ۲۱ درصد در اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال، کوثر و نمین در حال اجراست.

وی از واگذاری ۲۵۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به متقاضیان خبر داد و افزود: تخصیص اراضی به این طرح در مرکز استان به‌دلیل کمبود زمین مقدور نیست و مقرر است در شهرستان نمین زمین مورد نیاز به متقاضیان حائز شرایط و دارای فرزند سوم یا بیشتر اختصاص داده شود.

به گفته معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان، ۱۱۸ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان اردبیل ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵۵ هزار نفر حائز شرایط شناخته شده و ۴۴ هزار نفر به تایید نهایی رسیدند.

زارع حسین‌زاده تصریح کرد: ۲۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در قالب نهضت ملی در مناطق مختلف استان اردبیل در دست ساخت است که این رقم ۲ و نیم برابر ظرفیت مسکن مهر است.

وی با بیان اینکه واحدهای در دست اجرا در چهار نوع پلان ۶۵ متری ۷۵ متری ، ۸۵ متری و ۹۰ متری اجرا می‌شود، گفت: قبلا اغلب واحدها ۹۰ متری و یا بیشتر بود اما با توجه به افزایش هزینه‌ها، واحدهای کوچک‌تر هم در دستور کار قرار گرفت تا متقاضیان بر اساس توانی که دارند بتوانند در این طرح مشارکت کرده و صاحب خانه شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار