معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

در برنامه هفتم توسعه، به سمت یک جامعه صنعتی با ایجاد اشتغال و صادرات بالا حرکت خواهیم کرد

شیروان (پانا)- معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در آیین بهره‌برداری از شرکت تعاونی چوب گستر خاورمیانه (اسپادانا) در شهرک صنعتی شیروان اظهار داشت در برنامه هفتم توسعه، افق‌های جهشی را هم دولت و هم مجلس نشانه‌گیری کرده و به سمت یک جامعه صنعتی با ایجاد اشتغال و صادرات بالا حرکت خواهیم کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۴۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
در برنامه هفتم توسعه، به سمت یک جامعه صنعتی با ایجاد اشتغال و صادرات بالا حرکت خواهیم کرد

محمد مهدی برادران گفت: همراه با شعار سال که رشد تولید می باشد و همگام با رئیس جمهور که هدفشان ایجاد اشتغال است، موج افتتاح‌ها در همه کشور به صورت رقابتی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در طول دو سال گذشته حدود ۵۷۰۰ واحد تعطیل فعال شده است، افزود: مجلس و دولت بر اساس محدودیت‌هایی که داشتند، بدون حواشی به سمت ایجاد اشتغال، افزایش تولید و صادرات می‌روند و در سال گذشته توانستیم رشد را به ۱۷ درصد رسانده و بسیاری از واحدها به صورت سه شیفت در حال تولید هستند و بسیاری از انحصارها کاهش پیدا کرده و بازار به سمت رقابتی می‌رود و میزان رشد صنعتی، اشتغال و صادرات نیز رکوردش شکسته شده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت و معدن و تجارت در ادامه تصریح کرد: در حوزه نساجی و مبلمان پیگیری های خوبی در کشور صورت گرفته است و در صنعت مبلمان به دنبال شناسه‌دار، شناسنامه و ضمانت‌نامه‌دار کردن مبلمان و سرویس‌ها و خدمات ویژه‌ پس از فروش هستیم و با تدبیری که صورت گرفته امیدواریم از تولید ام دی اف تا دکور و ... در همین شهرستان انجام شود.

برادران از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از نمایندگان موثر و صاحب نظر در حوزه صنعت و نساجی یاد کرد و گفت: آقای دکتر جدی، نایب رئیس کمیسیون صنعت، معدن و تجارت و همچنین رئیس گروه نساجی در مجلس شورای اسلامی هستند و توجهی که شخص رئیس جمهور محترم به ایشان دارند، به منزله حمایت از شهرستان خواهد بود و ان شاء الله شاهد رشد بیشتری در سال‌های آینده در این شهرستان خواهیم بود.

وی در پایان با بیان خداقوت و تقدیر و تشکر از همراهی همه افراد در حوزه صنعت افزود: این استان اساتید فن و استادکاران فراوانی دارد و مسئولین عزیز نیز با همدلی و همراهی از آنان حمایت خواهند کرد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول گفت: صنایع استان اگر ۵۰ نفر مثل آقای رادکانی را داشته باشد، بسیاری از مشکلات در این حوزه حل خواهد شد و لذا اگر قرار است دست کسی را ببوسیم، باید دست تولید کنندگان، کارآفرینان و کارگران را ببوسیم چرا که ایجاد ثروت در کشور، نتیجه زحمات این عزیزان است.

علی جدی با اشاره به اینکه در گذشته، روزانه چند صد تن چوب برای فراوری از این منطقه به شمال کشور خارج می‌شد افزود:

صنایع چوب بارساوا قبلاً تعطیل شده بود و الان در حال توسعه و راه‌اندازی مجدد است و شرکت تولید ام دی اف و نئوپان نیز در حال کار است و زنجیره صنعت چوب در شیروان دارد کامل می‌شود.

وی از افتتاح مجموعه ریسندگی، کاربیت سلسیوم و چندین مجموعه صنعتی تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در شرکت فورالیاژ نیز عملیات تجهیز کارگاه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان و با اشتغال ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم در حال اجرا است.

فرماندار شیروان در رابطه با حمایت از جذب سرمایه گذاران به این شهرستان گفت: زمینه و زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری در شرکت صنعتی شهرستان شیروان مهیا است و پیشرفت خوبی داشته و لذا فرش قرمز را برای حضور سرمایه‌گذاران پهن کرده و ما برای دریافت مجوز در سطح استان و شهرستان پیگیر همه کارها هستیم

دولت اسماعیل زاده با بیان اینکه شهرستان شیروان در گذشته جزو یکی از صنعتی ترین شهرهای خراسان بزرگ بود، اما در حال حاضر جزو آخرین شهرستان ها در استان خراسان شمالی است افزود: در حال پیگیری برگرداندن واحدهای تعطیل به چرخه تولید با هدف اشتغال زایی در شیروان هستیم و از همه بانک‌ها نیز تقاضا داریم از سرمایه‌گذاران حمایت کنند.

وی از فعال بودن ۸۰ واحد صنعتی با اشتغال ۱۳۷۱ نفر در سطح شهرستان شیروان خبر داد و اظهار داشت: شهرک صنعتی شیروان 30 واحد فعال و ۶ واحد غیر فعال دارد که ۳۲۵ نفر در واحدهای فعال آن مشغول به کار هستند و ناحیه صنعتی امیرآباد ۱۷ واحد فعال دارد که ۱۰۱ نفر در آن مشغول به کار هستند و در خارج از این دو مکان نیز ۳۳ واحد فعال وجود دارد که ۹۶۱ نفر مشغول به فعالیت هستند که در مجموع با توجه به جمعیت ۱۵۱ هزار نفری شهرستان شیروان، این تعداد اشتغال عددی نیست.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شیروان نیز حجم سرمایه‌گذاری این شرکت را با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ظرفیت اشتغال در فاز اول ۹۶ نفر و در فاز دوم نیز ۴۹ نفر خواهد بود.

عبدالله گلی افزود: ظرفیت تولید محصولات چوبی در این پروژه نیز به میزان ۲۰۰۰ عدد در سال است.

مدیر عامل و رییس هییت مدیره شرکت تعاونی چوب گستر خاورمیانه نیز گفت: در سال ۱۴۰۲ توانستیم قدمی هرچند آهسته و در جهت کارآفرینی و اشتغال زایی مناسب با توانایی خود برداریم.

جواد رادکانی در ادامه خود را بومی و دغدغه‌مند معرفی کرد و افزود: شرکت تعاونی چوب گستر خاورمیانه، اولین تولید کننده انواع مبلمان خانگی، اداری و مصنوعات چوبی است و همچنین محصولات این شرکت دارای سه سال گارانتی و ۵ سال خدمات پس از فروش می باشد.

قطعی برق به مدت ۱۲روز در طول هر ماه، تامین گاز در زمستان، اصلاح مهندسی ورودی شهرک و عدم پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها به عنوان برخی از مشکلات و دغدغه های سرمایه‌گذاران در این شهرک صنعتی است.

قرائت قرآن توسط عبدالله نوری زاده و گروه نوازی موسیقی مقامی آوای شاه جهان به سرپرستی رحمان اسلامی و با هنرمندی کرم گل افروز، علی اصغر قربانی (تنها نی نواز خراسان شمالی) و مهدی نجفی (تنها مجموعه دار موسیقی مقامی) از دیگر برنامه های این آیین بود.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار