سلیمی در گفت‌و‌گو با پانا:

تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی منوط به عملکرد دولت است

حذف ارز ترجیحی از چندگانگی قیمت‌ها در بازار جلوگیری کرد

تهران(پانا) - یک عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی از چندگانگی قیمت‌ها در بازار جلوگیری کرد، گفت حذف این ارز یکی از راه‌های مدیریت مشکلات اقتصادی بوده و هست.

کد مطلب: ۱۴۰۲۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی منوط به عملکرد دولت است

اصغر سلیمی در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص حذف ارز ترجیحی و اختصاص منابع حاصله به دهک‌های پایین در دولت سیزدهم، گفت: «در واقع با ارز ۴۲۰۰ تومانی قرار بود که کالاهای اساسی را پس از واردات در اختیار مردم قرار دهند. این مساله کمی دردسرساز شد چرا که خیلی افراد کالاها را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کرده و با قیمت‌های بالا به دست مردم می‌رساندند یا با همان قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کرده و سپس با قیمت اصلی و از طریق هواپیما به کشورهای همسایه صادر می‌کردند.»

وی ادامه داد: «باتوجه به این نکات کالاهای اساسی در دسترس مردم قرار نمی‌گرفت، برای اینکه بتوان کالاها را مستقیما در اختیار مردم قرار داد تا از آن استفاده کنند، کار خوبی و مثبتی توسط دولت سیزدهم انجام شد و از چندگانگی قیمت‌ها که در بازار شاهد آن بودیم، جلوگیری شد.»

نماینده مردم سمیرم در مجلس بیان کرد: «حذف ارز ترجیحی یکی از راه‌های مدیریت مشکلات مالی و قیمت‌های کلان بوده است. با توجه به رشد اقتصادی کشور، می‌توان با برنامه‌ریزی، زیرساخت‌های لازم کشور را مانند جاده‌ها، بحث بهداشت و درمان و تولید برطرف کرد تا پشتوانه اقتصادی کشور شکل گیرد.»

سلیمی درباره رشد اقتصادی ۸ درصد در برنامه هفتم توسعه، خاطرنشان کرد: «متأسفانه برنامه‌های توسعه‌ تاکنون به صورت ناقص اجرایی شده است، چشم‌اندازی که ما داریم اگر لحاظ شود، دستاوردهای بسیاری را شاهد خواهیم بود اما بحث عملیاتی و اجرایی‌شدن آن اهمیت دارد. اگر دولت در راستای اجرای برنامه هفتم گام بردارد، بسیاری از هدفگذاری‌ها اجرایی و به نتیجه خواهد رسید.»

خبرنگار دانش‌آموز: محمد‌امین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار