بلاغ مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری:

۴۳ هکتار اراضی به محدوده شهر تایباد برای تولید مسکن الحاق می‌شود

تهران (پانا) - شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با الحاق ۳۱ و ۱۲ هکتار اراضی به محدوده شهر تایباد برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن موافقت کرد و مقرر شد تا طرح تفصیلی یکپارچه اراضی مذکور با سقف ظرفیت واحدپذیری حدود ۲۵۰۰ واحد در قالب الگوی سکونت کم‌‌تراکم (ویلایی) و رعایت چارچوب زیر به تائید کمیسیون ماده پنج برسد.

کد مطلب: ۱۴۰۳۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
۴۳ هکتار اراضی به محدوده شهر تایباد برای تولید مسکن الحاق می‌شود

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری در مکاتبه با استاندار خراسان‌رضوی مصوبه شورای با موضوع مغایرت‌های اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر تایباد را ابلاغ کرد.

در این مصوبه با الحاق دو پهنه به مساحت ۳۱ و ۱۲ هکتاری به محدوده شهر تایباد موافقت و مقرر شد تا طرح تفصیلی یکپارچه اراضی مذکور با سقف ظرفیت واحدپذیری حدود ۲۵۰۰ واحد در قالب الگوی سکونت کم تراکم (ویلایی) و رعایت چارچوب زیر به تائید کمیسیون ماده پنج برسد.

در متن این مصوبه آمده است: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۶ شهریور ۱۴۰۲ مصوبه مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان رضوی در خصوص «الحاق ۳۱ هکتار اراضی به محدوده شهر تایباد» و جلسه مورخ ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ در خصوص «الحاق ۱۲ هکتار اراضی به محدوده شهر تایباد» را در جهت تامین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن با توجه به صورتجلسه مورخ ۱۴ تیر ۱۴۰۲ کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرار داده و ضمن موافقت با الحاق اراضی مذکور با کاربری مسکونی با تامین خدمات مقرر کرد تا طرح تفصیلی یکپارچه اراضی مذکور با سقف ظرفیت واحدپذیری حدود ۲۵۰۰ واحد در قالب الگوی سکونت کم تراکم (ویلایی) و رعایت چارچوب زیر به تائید کمیسیون ماده پنج برسد:

۱. بستر و حریم کال مرغاب بر اساس نقشه‌های رقومی اعلامی توسط شرکت آب منطقه‌ای استان در اسناد طرح منعکس و بخش‌های دارای تداخل با «حریم کمی» کال از اراضی الحاقی کسر شود.

۲. حریم احتمالی یگان‌های نظامی و انتظامی مستقر در شرق اراضی مطابق اعلام نظر اداره کل منطقه‌ای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (خراسان) اعمال شود.

۳. سرانه خدماتی طرح بر اساس حداقل میزان مصوبه شورایعالی در خصوص «تعاریف و مفاهیم کاربری‌های شهری و تعیین سرانه آن‌ها» تامین شود.

همچنین نظر به ضرورت صیانت از «اراضی تاغ‌زارها» در سمت شرقی شهر، به عنوان ذخیره راهبردی محیط‌زیست منطقه‌ای و عامل جلوگیری از گسترش پهنه‌های بیابانی به سمت سکونت‌گاه‌های مجاور، مقرر می‌شود ضمن ممنوعیت هرگونه توسعه و بارگذاری در عرصه‌های مذکور تحت هر عنوان، این اراضی در فرآیند تجدیدنظر طرح جامع از محدوده شهر حذف و تحت پهنه حفاظت در حریم تثبیت شوند.

در پایان آمده تاکید شده است: در اجرای ماده ۴۲ آئین نامه نحوه بررسی تصویب طرح‌ها، محدوده شهر با لحاظ الحاق مذکور جهت بررسی و ابلاغ به مراجع ذیربط در اختیار دبیرخانه شورای‌عالی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار