گزارش پانا از آیین افتتاحیه نهمین جشنواره و نمایشگاه ایران نوشت

حجت‌الاسلام خسرو پناه : باید بر صنعت نوشت افزار نگاه حکمرانی داشت

تهران (پانا) - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌گوید باید برصنعت نوشت افزار نگاه حکمرانی داشت و شورای انقلاب فرهنگی آمادگی دارد این امر را پشتیبانی کند.

کد مطلب: ۱۴۰۳۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
حجت‌الاسلام خسرو پناه : باید بر صنعت نوشت افزار نگاه حکمرانی داشت

آیین افتتاحیه نهمین جشنواره و نمایشگاه ایران نوشت صبح امروز بیستم و یکم شهریورماه با حضور حجت‌الاسلام خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ، خانواده شهید صدر زاده و جمعی از مدیران مجموعه‌های خلاق نوشت‌افزار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در ابتدای برنامه مجری برنامه از نمایشگاه و قدمت نزدیک به یک دهه آن سخن گفت همچنین به مردمی بودن نمایشگاه تأکید کرد و حاضرین را به دیدن تیزری از خلاصه نوشت‌افزار در این سال‌ها دعوت کرد.

سپس محمد یقینی دبیر اجرایی نمایشگاه با اشاره به فعالیت نه‌ساله این نمایشگاه گفت: تلاشمان این است که نوشت‌افزار ایرانی قدرتمند داشته باشیم همین موضوع باعث شده ما هرساله با مجموعه‌های بیشتری همکاری کنیم برای مثال امسال با بیش از دویست مجموعه خلاق همکاری کردیم و تلاشمان این است که نوشت‌افزار ایرانی هرروز روبه‌پیشرفت باشد.

در ادامه کریمی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان نیز گفت: تلاش داریم برای سال‌های بعد پیوست درست و قوی فرهنگی داشته باشیم و‌ از قصه‌های ایرانی در گرافیکمان استفاده کنیم در کشور ما بیشتر از 20 هزار کاراکتر و پویانمایی وجود دارد.

سپس پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که در این سال‌ها راجع به نمایشگاه نوشت‌افزار گفته‌شده به شکل تیزر پخش شد.

همچنین عبودتیان دستیار مردمی رئیس‌جمهور نیز در ادامه بیان کرد: امروز در کشاکش زورآزمایی سیاست‌مداران دنیا کاراکترهای اقتصادی جوانان و نوجوانان ما له می‌شوند. خانواده‌ها نگران محیط‌های آموزشی هستند و خط قرمزهایی را برای فرزندانشان تعیین می‌کنند پس آن‌ها دوست ندارند شخصیت‌هایی بدون اجازه روی وسایل فرزندانشان قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: یک عده جوان خلاق یک دهه‌ای می‌شود که به این نگرانی احترام گذاشته و سرمایه تهیه و تولید کردند و به خاطر نگرانی خانواده‌ها فضایی ایجاد کردند تا آن‌ها خرید خوب و مطمئن داشته باشند الحمدالله در حال حاضر در اکثر استان‌ها این نمایشگاه برپاست.

صنایع خودجوش فرهنگی حمایت می شوند

در ادامه حجت‌الاسلام خسرو پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما در صنعت نوشت‌افزار قبلاً دانش لازم را نداشتیم، به‌هرحال عقبه این صنعت یک دانش، معرفت، حکمت و فلسفه بزرگ بوده است، اینکه با کمترین امکانات مادی و معنوی دست‌به‌کار بزرگی بزنیم خیلی خوب است، الان این دغدغه تبدیل به یک ثمره عظیم شده که بیش از پنج هزار مدل محصول، شصت میلیون محصول تولیدی و صد نشان تولیدکننده و هشتاد درصد رضایتمندی مصرف‌کننده و‌ مخاطب را توانسته به دست بیاورد، این حرکت از زیر صفر شروع شد و به این ظرفیت گسترده رسید.

وی در ادامه گفت: معمولاً دولتمردان با رای مردم مسئولیت می‌گیرند و در قوای مختلف و‌ مجلس مشغول می‌شوند، این اراده مردم است، اما همین قوای حاکمیتی کشور وقتی بر سرکار می‌آیند می‌بینیم حمایت از بخش‌های مردمی ندارند، بیشتر دوست دارند کارها را وزارتخانه‌ها انجام دهند، باید قدری مثل رهبر و امام خمینی اعتماد به مردم داشته باشیم تا تهاجم فرهنگی را رفع کنیم.

وی توضیح داد: سه صنعت مهم مورد اعتنا داریم، نوشت‌افزار، صنایع فرهنگی و پویانمایی که ساده‌انگارانه بدان نگاه شده است. من درصد به‌عنوان دبیر شورای انقلاب فرهنگی قول می‌دهم که از صنایع خودجوش فرهنگی حمایت می‌کنم، اگر این اتفاق بیافتد خیلی از انتقادات و نق زدن‌ها رفع می‌شود، ما هنوز صنعت نوشت‌افزار قوی نداریم و حرکت خودجوش صرفاً مردمی است. اگر قرار است دورهم فقط انتقاد کنیم یا منبر برویم جواب نمی‌دهد. حرف بدون عمل زیبا نیست.

به گفته وی، باید بر صنعت نوشت‌افزار نگاه حکمرانی داشته باشیم، هنوز این نگاه نیست، ما آمادگی داریم پشتیبانی کنیم. امیدوارم سال بعد سند تسهیلگری نوشت‌افزار را به تصویب و اجرا برسانیم .

در ادامه از فرزندان شهید صدر زاده تجلیل شد و رونمایی از محصولات نوشت‌افزار که مزین به تصویر شهید صدر زاده بود با حضور فرزندان شهید انجام شد.

و در آخر به دستان فرزندان شهید و وزیر صنعت معدن تجارت افتتاحیه انجام شد و وزیر به همراه میهمانان برنامه از تمامی غرفه‌ها بازدید کردند.

خبرنگار: فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار