مدیر کل پزشک قانونی خراسان‌شمالی:

مصدومان نزاع و تصادف بیشترین مراجعین معاینات پزشکی قانونی هستند

بجنورد (پانا) - مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌شمالی گفت: افراد به دلایل مختلف جهت انجام معاینات سرپایی از مراجع قضایی به پزشکی قانونی ارجاع داده می‌شوند که معمولا بیشترین مراجعان معاینات پزشکی قانونی مصدومان نزاع و تصادفات هستند.

کد مطلب: ۱۴۰۲۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مصدومان نزاع و تصادف بیشترین مراجعین معاینات پزشکی قانونی هستند

محمد رضا نورس با اعلام این خبر افزود: مطابق آمار پنج ماهه سال جاری نیز چهار هزار و 166 نفر مصدوم نزاع و دو هزار و 488 نفر مصدوم تصادف در این مدت در پزشکی قانونی استان معاینه شده اند.

مدیر کل پزشک قانونی خراسان‌شمالی اظهار کرد: تا پایان مرداد ماه سال جاری یازده هزار و 155 نفر در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده اند که از این تعداد هفت هزار و 220 نفر مرد و سه هزار و 935 نفر زن بوده اند و این آمار در مدت مشابه سال گذشته 10 هزار و 366 نفر بود.

نورس تصریح کرد: از جمله آمار سایر مراجعین معاینات تا پایان مرداد، معاینه مجدد دو هزار و 337 نفر و همچنین 213 مورد مرخصی استعلاجی، بررسی سلامت(جسمی و روانی)، متقاضیان استخدام 130 نفر و در بخش روانپزشکی قانونی، بررسی صلاحیت جهت اداره امور مالی برای 157 نفر بوده است.

شایان ذکر است پزشکی قانونی چهار فرآیند کاری اصلی دارد که شامل بخشهای معاینات، متوفیات، آزمایشگاه و کمیسیون‌های پزشکی قانونی است و معمولا معاینات سرپایی افراد زنده بیشترین امار عملکرد را به خود اختصاص می دهد.

دانش آموز خبرنگار : مبینا رختیانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار