دبیرتربیت بدنی ناحیه یک بهارستان:

ورزش، سِرُم تقویتی جسم و روح انسان است

بهارستان یک (پانا) - دبیر درس تربیت بدنی بهارستانی، سلامت جسم و روحیه افراد را حساس‌ترین موضوع زندگی دانست و تاکید کرد که برای سلامت آن‌دو می‌بایست ورزش کردن را در فهالیت‌های روزمره قرارداد و گفت ورزش، سِرُم تقویتی جسم و روح انسان است.

کد مطلب: ۱۴۰۲۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
ورزش، سِرُم تقویتی جسم و روح انسان است

شهین‌ رشیدی، دبیر تربیت بدنی، متوسطه دوم از ناحیه یک بهارستان در گفت‌وگو با پانا، ورزش را کلید سلامتی دانست و عنوان کرد: «ورزش را مقدس شمارید، به دلیل آنکه برای بدن، سلامتی را بوجود می‌آورد و علاوه بر سلامتی بر روحیه و جسم تمام افراد تاثیر گذاشته و امور زندگی را به خود وابسته می‌سازد.»

وی در ادامه با اشاره به اهمیت رشته تربیت بدنی، اذعان کرد: «رشته تربیت بدنی از جمله رشته‌هایی است که از علوم گوناگون مانند: فیزیولوژی، مدیریت، جامعه شناسی و روانشناسی برای تقویت و تربیت دو اصل مهم "جسم و روان" انسان استفاده می‌کند. فارغ‌التحصیلان این رشته در طی دوران تحصیل با ورزش‌های گوناگون ارتباط داشته و با آمادگی جسمانی در هریک از ورزش‌ها شرکت می‌کنند.»

رشیدی در ادامه تغذیه را دومین اصل موثر در سلامتی انسان دانست و اظهار کرد: «در کنار ورزش، دومین اصل سلامتی تغذیه است. سالم میل کردن می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی روحیه و جسم افراد داشته‌ باشد. فارغ‌التحصیلان رشته تربیت بدنی در کنار فعالیت‌های ورزشی به اموری مانند تغذیه و روش‌های صحیح رژیم غذایی می‌پردازند و اطلاعات ارزشمند خود را در خدمت دانش‌آموزان قرار می‌دهند.»

دبیر بهارستانی ضمن اشاره به انگیزه دانش‌آموزان نسبت به ورزش اظهار کرد: «یکی از علل نداشتن انگیزه کافی برای زنگ تربیت بدنی، نداشتن امکانات کافی و مناسب مانند سالن ورزشی پوشیده و نبود اقلام و امکانات مورد نیاز به تعداد دانش‌آموزان و نداشتن پوشش مناسب ورزشی است که باعث آسیب‌های مرتبط که گاها منجر به ناتوانی‌های بدنی بلندمدت می‌شود.»

وی ادامه داد: «این مشکلات موجب می‌شود تا مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های ورزشی و گروهی برای سلامتی خود، کاهش یابد و مورد توجه قرار نگیرد. از این رو برای حضور حداکثری دانش‌آموزان در فعالیت ‌ورزشی و بهرمندی از نسلی پویا و شاداب؛ نیاز است با محیا کردن امکانات مناسب انگیزه تحرک را در دانش‌آموزان افزایش دهیم.»

رشیدی علاوه بر دانش‌آموزان، رفتار دبیران را در علاقه‌مندی آنها به ورزش بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: «علاوه بر افزایش انگیزه دانش‌آموزان و ترویج ورزش میان آنان؛ دبیران نقش بسیار مهمی در ترویج ورزش خواهند داشت. اگر دبیری به ورزش عشق بورزد و در طول زنگ ورزش با دانش‌آموزان مانند یک دوست رفتار کنند؛ فضایی بانشاط و دوستانه برای دانش‌آموزان فراهم می‌آورند که دانش‌آموزان از اعماق وجود خود به ورزش اهمیت می‌دهند و نتایج بسیار عالی را در آینده مشاهده خواهیم کرد.»

این دبیر تربیت‌بدنی در ادامه با اشاره به نقش استعداد در ورزش تاکید کرد:«ورزش‌های روزمره نیازی به استعداد نخواهند داشت و کسی نمی‌تواند بگوید من در ورزش استعداد ندارم. اگر شما می‌خواهید یک رشته‌ ورزشی را به صورت حرفه‌ای ادامه دهید، نیازمند استعداد در آن رشته خواهید بود و این استعداد باید توسط دبیران عزیز کشف به دانش‌آموزان گفته شود، تا دانش‌آموزان به سمت رشته‌های ورزشی متناسب با روحیه و جسم خود سوق داده شوند. لازم نیست در شروع کار عالی باشید؛ اما برای عالی بودن باید شروع کنید. بنده به عنوان یک دبیر تربیت بدنی این اصل را برای خود مقدم می‌شمارم که: دبیر خوب آن کسی نیست که تنها اطلاعات و معلوماتی را جمع‌آوری کرده و به دانش‌آموزان عرضه کند، بلکه کسی است که راه یادگیری را برای آنان هموار کند.»

دبیر بهارستانی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: «تفاوت افراد موفق با دیگران، ضعف در قدرت یا دانش نیست، بلکه به دلیل ضعف اراده و نداشتن خودباوری آنها است‌. اگر چیزی را می خواهید که هرگز نداشته اید، باید کاری را انجام دهید که هرگز انجام نداده‌اید.»

خبرنگار دانش‌آموز: النا چالیشگر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار