شهرستان زرند محاصره در دود و گازهای سمی

زرند (پانا) - کارخانه قطران زرند در فاصله 10 کیلومتری این شهرستان شروع به فعالیت کرده و مسئولان از همان بدو تاسیس فقط قول کاهش خطرات ناشی از بخار، دود و گازهای سمی را دادند اما اهالی می گویند گازهای سمی اثرات منفی بر زندگی آنها گذاشته است.

کد مطلب: ۱۴۰۲۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
شهرستان زرند محاصره در دود و گازهای سمی

تاسیس کارخانه در جوار شهرها از بزرگترین معضلاتی است که مردم با آن دست به گریبان شده‌اند. کارخانه قطران زرند در فاصله 10 کیلومتری این شهرستان شروع به فعالیت کرده و مسئولان از همان بدو تاسیس فقط قول کاهش خطرات ناشی از بخار، دود و گازهای سمی را دادند و محیط زیست هم بیان کرده قصد کاهش تخریب به محیط زیست را داریم و متوجه نگرانی مردم این منطقه هستیم.

درست است جوان‌های زیادی در این کارخانه مشغول به کار شدند ولی به چه قیمتی؟ کوچ مردم از این منطقه به نقاط سالم و هوای تمیز شروع شده و این نگرانی وجود دارد که در سال‌های آینده شاهد شهری خالی از سکنه باشیم.

به گفته اهالی آن منطقه مردم در معرض خطر مرگ تدریجی قرار گرفته اند.

اهالی می گویند گازهای سمی از ساعت 24 و هنگامی که مردم در خواب هستند، تخلیه می شود که باید مسئولین فکری برای این معضل کنند.

یک کارشناس ارشد گیاه شناسی در این زمینه گفت: «این گازها سنگین هستند و به درختان پسته این منطقه آسیب جدی زده اند و کشاورزی منطقه را به خطر انداخته اند.»

مدیر کل محیط زیست استان کرمان اما تاکید بر راه اندازی سریع تر واحد CDQخنک سازی کک به روش خشک دارد و بیان کرده با راه اندازی این واحد بخش عظیمی از مشکلات مردم حل خواهد شد.

دانش‌آموز خبرنگار: مریم مختاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار