مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

اجرای طرح شهید عجمیان در ۳۵۲ مدرسه استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت در ۳۵۲ مدرسه استان طرح شهید عجمیان با هدف بهسازی و شاداب سازی مدارس با تمرکز بر مناطق کم‌برخوردار در حال اجرا است.

کد مطلب: ۱۴۰۲۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح شهید عجمیان در ۳۵۲ مدرسه استان اردبیل

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در همایش یک روزه جهاد تبیین که با حضور روسا و شورای معاونین نواحی و مناطق ۱۹ گانه این استان درمحل خانه معلم اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: راهبرد دشمنان انقلاب اسلامی در جنگ ترکیبی، ایجاد یاس، ناامیدی، دلسردی و تزریق روایت های غلط از رویداد ها است. جهاد تبیین مهمترین ابزار برای مقابله با هجوم همه جانبه دشمنان انقلاب اسلامی علیه ملت ایران است.

وی افزود: در جهاد تبیین باید با بصیرت افزایی مقابل انحرافات دشمنان ایستادگی کرد و اطلاع رسانی و تبیین دستاورد ها و ظرفیت های موجود باید در راس برنامه ها باشد. از این رو جهاد تبیین فریضه ای همگانی، فوری و قطعی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه استان اردبیل موفق به کسب رتبه ۵ کشوری در بحث ثبت نام شده است ،گفت: پیش بینی می کنیم که ۲۵۱ هزار نفر دانش آموز در سالتحصیلی جدید داشته باشیم که تاکنون ثبت نام ۸۸/۵ درصد از آن ها انجام شده است نسبت به شاخص ملی وضعیت خوبی داریم.

صفری با اشاره به نهضت مدرسه سازی و تامین تجهیزات دراین استان، بیان کرد: بیش از ۳۷۰ پروژه در سراسر استان در حال ساخت می باشد که با تکمیل آن ها بخشی از مشکل فضای آموزشی استان برطرف خواهد شد.

وی اظهارکرد: در ۳۵۲ مدرسه استان طرح شهید عجمیان با هدف بهسازی و شاداب سازی مدارس با تمرکز بر مناطق کم برخوردار در حال اجرا است تا به امید خدا در اول مهر ماه بازگشایی با شکوهی داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: در تلاش هستیم تمام مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر برچیده شوند و به حول قوه الهی در مرحله بعدی حذف مدارس کانکسی ۵ نفره هدف گذاری شده است.

صفری تصریح کرد: از تمام ظرفیت های موجود باید در راستای تقویت مدارس دولتی استفاده کنیم. در همین راستا در سه مرحله کاروان تجهیزات به ارزش بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال به مناطق کم برخوردار ارسال شده است. در بحث نیروی انسانی نیز مصوب شده است معلمان حداکثر ۱۲ ساعت در هفته می توانند در مدارس خاص تدریس کنند و مابقی ساعات موظفی را در خدمت مدارس عادی و دولتی باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهارکرد: رویکرد جدید آموزش و پرورش در شعار اجلاس سی و هفتم مدیران و روسا بازتاب داشته است. معلم تمدن ساز، مدرسه اثربخش و ایران قوی در راس امورات آموزش و پرورش قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: ۱۲ ماموریت رییس جمهور به وزیر آموزش و پرورش ،مسئولیتی است که بر دوش تمام ارکان دستگاه آموزش و پرورش است و در تمام شئون باید مدنظر قرار گیرد. که یکی از مهمترین محورهای این ماموریت تشکیل کارگروه های اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که باید در تمامی نواحی ومناطق تشکیل و با جدیت پیگیری شود.

صفری گفت: طرح رتبه بندی با ۵۰ هزار میلیارد تومان توسط دولت سیزدهم اجرا شد. در روند بررسی اعتراضات ۱۱ هزار پرونده در استان اردبیل مورد تجدید نظر قرار گرفته است و در مرحله صدور احکام کارگزینی قرار دارد و به زودی این مورد نیز به ثمر خواهد نشست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار