اعلام منابع آزمون استخدام «مربی امور آموزش معلولین»‌

متقاضیان تا ۳۱ شهریور فرصت ثبت‌نام دارند/ آزمون در تاریخ ۲۰ یا ۲۱ مهر برگزار می‌شود‌

تهران (پانا) - دفترچه آزمون استخدامی جدید وزارت آموزش‌و‌پرورش ویژه رشته شغلی «مربی امور آموزش معلولین» منتشر شده و متقاضیان فرصت دارند تا دو هفته برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کنند.

کد مطلب: ۱۴۰۲۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
اعلام منابع آزمون استخدام «مربی امور آموزش معلولین»‌

وزارت آموزش و پرورش در جدیدترین فراخوان استخدام خود برای ‌تأمین نیروی انسانی مدارس استثنایی اقدام به جذب نیروی کاردرمان و گفتار‌درمان در جایگاه شغل «مربی آمور آموزش معلولین» کرده و قرار است هزار نفر را طی فرآیند‌ آزمون و مصاحبه جذب کند.

ثبت‌نام این آزمون از روز گذشته، جمعه ۱۷ شهریور شروع شده و داوطلبان می‌توانند به مدت دو هفته برای ثبت‌نام به مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس https://hrtc.ir مراجعه و در این آزمون ثبت‌نام کنند.

این آزمون در سه حیطه عمومی، تخصصی و اختصاصی به شرح زیر برگزار می‌شود. (به گفته حمید طریفی حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، این آزمون ‌۲۰ یا ۲۱ مهر امسال برگزار خواهد شد.)

مواد و منابع حیطه عمومی:

* معارف و اندیشه‌های اسلامی و انقلابی (طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن (بخش اول: ایمان) نویسنده: سید علی خامنه‌ای، انتشارات: صهبا / همرزمان حسین علیه‌السلام، نویسنده: سید علی خامنه‌ای، انتشارات: انقلاب اسلامی).

* تاریخ و فرهنگ تمدن (خدمات متقابل ایران و اسلام نویسنده: شهید مرتضی مطهری انتشارات صدرا/ مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران ) - تعلیم و تربیت اسلامی (مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی- عمومی جمهوری اسلامی (بخش دوم مبانی، قسمت‌های: چیستی، چرایی و چگونگی تربیت رسمی- عمومی/ کتاب تعلیم و تربیت در اسلام نویسنده شهید مرتضی مطهری)

‌* دانش سیاسی، اجتماعی و حقوق اساسی (قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران/ وصیت‌نامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی (ره)/ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی/ زن یا نیمی از پیکر اجتماع: نویسنده: آیت‌الله سیدتقی مصباح یزدی)

* توانایی‌های عمومی ذهنی

جدول مواد و منابع حیطه عمومی

مواد و منابع حیطه اختصاصی:

* راهنمای تشخیص آماری و اختلال‌های روانی : راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (۵DSM)،اختلالات هیجانی و رفتاری (اختلال سلوک، اختلال نافرمانی مقابله‌ای)، اختلالات اضطرابی، تروما و استرس، اختلالات عصبی ـ رشدی(کم‌توان ذهنی، اختلال یادگیری خاص، اختلال نارسایی توجه، بیش فعال، اختلالات ارتباطی، اختلال طیف اتیسم، اختلالات حرکتی )

* سنجش و اندازه‌گیری پیشرفت تحصیلی (با تأکید بر محور: تعریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط، سنجش مشاهده‌ای؛ سنجش عملکردی، سنجش عاطفی؛ سنجش رفتاری، سنجش تکوینی؛ پوشه کار )

* روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی : روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی(با تأکید بر محورهای): طبقه‌بندی کودکان استثنایی، تفاو‌تهای فردی ـ کودکان استثنایی و خانواده، حقوق کودکان استثنایی، برنامه آموزش انفرادی، مداخله بهنگام، پیشگیری از معلولیت تشخیص اختلالات ، اختلال یادگیری خاص کم‌توان ذهنی، اختلال‌های هیجانی و رفتاری، اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی، اختلال طیف اتیسم، آسیب‌های بینایی، آسیب‌های شنوایی و معلولیت‌های جسمی و حرکتی و چند معلولیتی.

* اسناد و قوانین بالادستی آموزش و پرورش (سیاست‌های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش/ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی - مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی/ آیین‌نامه اجرایی مدارس، مصوب سال ۱۴۰۰ شورای عالی آموزش و پرورش)

جدول مواد و منابع حیطه اختصاصی

جدول مواد و منابع حیطه تخصصی

۱۷ مهر‌‌ کارت ورود به جلسه این آزمون منتشر می‌شود. مکان و ساعت برگزاری و حوزه امتحانی در کارت ورود به جلسه متقاضیان مشخص می‌شود و آزمون به صورت متمرکز در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.

از نظر توزیع جنسیتی در این آزمون، زن یا مرد ‌تفکیک نشده و هم آقایان و هم خانم‌ها به یک نسبت می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

در آزمون کتبی که ۲۰ یا ۲۱ مهر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، ۴۰ درصد نمره آزمون است که شرط ورود به مرحله ارزیابی تکمیلی است و ۶۰ درصد هم از طریق ارزیابی تکمیلی است که نمره متقاضیان تعیین می‌شود.

‌حداقل 3 برابر ظرفیت برای مرحله دوم معرفی می‌شوند.

کسانی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند که لیسانس، فوق لیسانس ‌یا دکترای کاردرمانی یا گفتار درمانی داشته باشند و هیچ رشته‌ دیگری اجازه شرکت ندارد.

همچنین دانشجویانی که اکنون ترم آخر رشته کاردرمانی و رشته گفتار درمانی هستند و حداکثر تا 3 ماه بعد از آخرین روز ثبت‌نام، گواهینامه فارغ‌التحصیلی‌شان را می‌گیرند، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

داوطلبان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر، دفترچه این آزمون را اینجا مطالعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار